ایسنا - درحالی‌که در راستای طرح انتزاع قرار است تنظیم بازار کالاهای کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود، اجرای این طرح به سال آینده موکول شده و سیب و پرتقال شب عید را وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین می‌کند. جواد تقوی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پاسخ به این سوال که با توجه به طرح انتزاع توزیع میوه شب عید بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است یا وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تمایل داشت که وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار سیب و پرتقال شب عید را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه برخی همکاران ترجیح دادند باز هم خود وزارت صنعت، معدن و تجارت کار را دنبال کند، گفت: بنابراین، مقرر شد تنظیم بازار میوه و پرتقال شب عید همچنان بر عهده معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد. رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با اشاره به اینکه تدارکات لازم برای تامین سیب و پرتقال شب عید انجام شده است‌، بیان کرد: برنامه توزیع سیب و پرتقال شب عید با حد کفایت و قیمت مناسب در حال انجام است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه اجرای قانون انتزاع به‌طور کامل چه زمانی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود؟ اظهار کرد: تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سال آینده به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود.