خانه ملت: رئیس اتاق اصناف کشور با هشدار به احتکارکنندگان کالا اعلام کرد: اگر عرضه کنندگان کالاهای خود را احتکارکنند با آنان برخورد قاطع خواهد شد. قاسم نوده فراهانی، در ارتباط با افزایش قیمت برخی کالاها به بهانه تغییر در نرخ حامل‌های انرژی گفت: با افزایش نرخ سوخت تغییر قیمت برخی محصولات طبیعی است، اما واحدهای تولیدی و عرضه‌کننده حق افزایش قیمت محصولات بدون اخذ مجوز را ندارند.

به گفته وی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز باید با تشکیل کمیته کارشناسی، کالاهایی را که نیازمند افزایش قیمت هستند شناسایی و نرخ‌های جدید را اعلام کنند تا عرضه‌کننده و متقاضی دچار سردرگمی نشوند.

رئیس اتاق اصناف همچنین با هشدار به افرادی که دست از عرضه کالا برداشته‌اند، اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهیم که اگر تولید محصول، برای تولیدکننده توجیه اقتصادی نداشت، قبل از کوتاهی در عرضه، به سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مراجعه کند و درخواست تغییر قیمت دهد، چرا که در غیر اینصورت با او برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: مردم نیز در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و پس از دریافت کد رهگیری تا پایان پرونده پیگیر شکایت خود باشند.

رئیس اتاق اصناف کشور همچنین با هشدار به احتکارکنندگان کالا گفت: در فصل هشتم قانون نظام صنفی مجازات‌های سنگینی برای محتکران در نظر گرفته شده، از این رو اگر عرضه‌کننده‌ای جرات احتکار را پیدا کرد باید منتظر عواقب سخت آن باشد.