خبرگزاری فارس: ساحل عاج قصد دارد طی طرحی پنج ساله برای تعویض ۵۰ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۵/۱ میلیارد دلار از خودروهای ایرانی استفاده کند. ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با گائوسو توره، وزیر حمل‌و‌نقل ساحل عاج و هیات همراه از آمادگی ایران برای ارتقا و تعمیق مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشور ساحل‌عاج در راستای منافع دو ملت خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور، خودروهای سبک و سنگین، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی ظرفیت‌های زیادی برای بسط مناسبات وجود دارد.

وزیر حمل‌ونقل ساحل‌عاج نیز در این دیدار طرح تعویض ۵۰ هزار خودرو از ناوگان حمل‌ونقل کشور متبوعش طی پنج سال را مطرح کرد و گفت: کشور ساحل‌عاج مایل است که این طرح به ارزش ۵/۱ میلیارد دلار به وسیله خودروهای ایرانی انجام شود. به گفته گائوسو توره با توجه به نیاز مبرم ساحل عاج به خودرو، این کشور بسیار مایل است کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در ساحل عاج تاسیس و مستقر شوند. این در حالی است که اگر کارخانه‌های خودروسازی ایرانی در ساحل‌عاج تاسیس شوند به بازار غرب آفریقا دسترسی خواهد داشت، زیرا این کشور دروازه ورود به منطقه غرب آفریقا است.

وزیر حمل‌ونقل ساحل‌عاج بر توانمندی کشورش در تولید کاکائو، بادام هندی، قهوه و روغن نخل تاکید کرد و این سفر را مقدمه‌ای برای افزایش همکاری و مبادلات تجاری بین دو کشور خواند. انجام پیگیری‌های لازم برای ایجاد خط اعتباری بین دو کشور، تسریع در برگزاری دومین کمیسیون مشترک، ایجاد خط مستقیم هوایی و دریایی بین دو کشور، تاسیس بانک ایرانی در ساحل‌عاج از جمله نکات مورد تاکید دیگر در این جلسه بود.