گروه بازرگانی: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: شرح وظایف قانونی این نهاد به عنوان مشاور قوای سه‌گانه ایجاب می‌کند که خروجی بخش‌های مختلف این اتاق از اقتدار علمی و مبنای پژوهشی برجسته‌ای برخوردار باشد. غلامحسین شافعی در نشست ماهانه شورای روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی که با حضور اعضای هیات رئیسه این اتاق برگزار شد با اشاره به آغاز فعالیت معاون و معاونت اقتصادی اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: فعالیت این معاونت با رویکرد علمی و تحقیقی موجب ارتقای سطح علمی اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد با حضور و فعالیت الله‌داد، معاون اقتصادی اتاق زمینه تعامل و ارتباط مناسب و مشاوره ای این معاونت و بخش‌های علمی مرتبط آن با اعضای هیات نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی در بالاترین سطح محقق شود. شافعی گفت: معاونت اقتصادی نقش مهمی در ایجاد هماهنگی و هدایت بخش‌های مختلف اتاق در ارتباط با دبیرخانه شورای گفت‌وگو، مرکز تحقیقات و ماده ۷۶ خواهد داشت. محسن جلال‌پور، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز دراین نشست بر لزوم مطالبه تلاش دولت برای خروج کشور از رکود اقتصادی و تولیدی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تمرکز سیاست‌های مالی و پولی دولت بر موضوع تورم اگر چه به جای خود اقدام صحیح و لازمی است اما نباید این موضوع موجب مغفول ماندن ضرورت اقدام برای خروج کشور از شرایط رکود شود. وی گفت: توجه صرف به حل مساله تورم شاید موجب تعمیق بیشتر رکود شده که درنهایت باز باعث افزایش تورم و بی‌ثابتی قیمت‌ها می‌شود. معاون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست که یکی از دستور جلسه‌های آن آشنایی بیشتر وی و روسای کمیسیون‌های تخصصی بود بر ضرورت ارتقای نقش این اتاق در عرصه اجرایی، سیاست‌گذاری و تصمیم سازی کلان اتاق تاکید کرد. الله‌داد با ذکر اینکه دولت‌ها هیچ‌گاه مجری و کارفرمای مناسبی در حوزه اقتصاد نبوده‌اند گفت: اتاق می‌تواند نقش محوری در توانمندسازی بخش خصوصی ایفا کند.

وی با ذکر مقایسه شرایط اقتصادی ایران با برخی کشورهای همسایه افزود: مهم‌ترین هدف‌گذاری و رویکرد ممکن برای اتاق بازرگانی تلاش برای بهبود فضای کسب‌و‌کار از طریق کوچک کردن دولت محسوب می‌شود که این هدف باید در قالب طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طولانی مدت محقق شود.