اقتصاد نیوز: در حالی که پیش از این از سوی مسوولان ذی‌ربط اعلام شده بود که دولت تصمیمی بر افزایش قیمت نان ندارد، دیروز سه پیشنهاد دولت برای بررسی قیمت جدید نان اعلام شد. از آغاز سال جاری با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها احتمال افزایش قیمت نان مطرح شد ولی دولت و مسوولان ستاد تنظیم بازار در مواجهه با پرسش‌های متعدد در این رابطه، از عدم تصمیم‌گیری در این باره خبر می‌دادند. عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره اعلام کرده بود ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها قرار است در این باره تصمیم‌گیری کند، ولی هنوز تصمیم جدیدی در این زمینه نگرفته است. در حالی که قبادی تاکید کرده بود سیاست دولت مبنی بر ثبات قیمت نان است، اما روز گذشته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: جلسات بررسی سناریوهای تدوین شده برای تغییر قیمت نان آغاز شده است.

به گفته یدالله صادقی، هرگونه تغییر در قیمت نان بستگی به سیاست‌های کلی دولت دارد؛ به این معنا که اگر دولت تصمیم داشته باشد که پرداخت یارانه نقدی نان را به مردم ادامه دهد، آنگاه هیچ‌گونه تغییری در قیمت نان صورت نخواهد گرفت.

در این میان یکی دیگر از سناریوهای مطرح شده در مورد قیمت نان تغییر نیافتن در قیمت گندم و آرد است و در این صورت، دولت خود مستقیم به گندم و آرد یارانه پرداخت می‌کند و در نتیجه قیمت نان افزایشی نخواهد یافت. سناریوی دیگر این است که قیمت آرد افزایش یافته و تغییری نیز در قیمت نان ایجاد شود، اما در مجموع هنوز جمع‌بندی درخصوص تغییر قیمت نان در دولت صورت نگرفته و قیمت‌گذاری آرد و قیمت نهایی انواع نان نهایی نشده است. بر اساس اظهارات صادقی دولت درحال بررسی راه‌های افزایش قیمت نان است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.