گروه بازرگانی: چهارمین روز از ثبت‌نام کاندیدای اتاق بازرگانی نیز با اعلام حضور طیفی دیگر متشکل از فعالان بخش خصوصی همراه بود. «گروه خواستاران تحول» روز گذشته طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه به اعلام مواضع خود پرداختند. آنها معتقد بودند که اقتصاد رقابتی بدون رانت باید بر کشور حاکم شود، البته این‌گونه نباشد که تحول در اتاق به هر قیمتی رخ دهد، نباید به روش‌های غیراخلاقی متوسل شد و البته از دیگران هم انتظار می‌رود که این امر را رعایت کنند. امروز باید در خصوص شفاف شدن تمامی اقدامات صحبت کرد؛ چراکه بسیاری از افراد از این فضای نه‌چندان شفاف استفاده کرده و برنامه‌های خود را به اجرا درآورده‌اند. سیدحمید حسینی خزانه‌دار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: فعالان اقتصادی منتظر توافق رئیس اتاق ایران با وزیر صنعت برای نهایی شدن آیین‌نامه انتخابات اتاق‌های بازرگانی هستند. انتظار فعالان اقتصادی این است که با توافق هرچه سریع‌تر میان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و وزیر صنعت، معدن و تجارت هرچه سریع‌تر آیین‌نامه انتخابات اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن را نهایی کنند، چراکه هم اکنون فعالان اقتصادی با سوالات زیادی مواجه هستند و باید هرچه زودتر پاسخ گیرند.

دولت باید حق نظارت بر انتخابات را داشته باشد؛ به این معنا که انجمن نظارت نباید از کارمندان اتاق باشند و دولت باید نظارت عالیه داشته باشد.

همچنین جمشید عدالتیان، عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: امیدواریم در سال‌های پیش رو از فعالیت اتاق بازرگانی، برای ایجاد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی و به‌ویژه در عرصه صادرات همکاری و تلاش ماندگاری صورت گیرد.

مشکلات اقتصادی آنقدر زیاد است که از دولت نمی‌توان توقع داشت که همه چیز را حل کند، بلکه هر فعال اقتصادی وظیفه دارد که گوشه‌ای از کار را به عهده گیرد.

جهانبخش نورایی، مدیر سابق حقوقی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز گفت: نمی‌توان پشت سنگر بخش خصوصی پنهان شد، ما معتقدیم که اقتصاد رقابتی بدون رانت باید بر کشور حاکم شود؛ البته ما به دنبال این نیستیم که تحول در اتاق به هر قیمتی صورت گیرد.

همچنین محمدرضا بهزادیان، رئیس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز اظهار کرد: با توجه به فضای جدید اقتصاد کشور و تحولاتی که در آن اتفاق می‌افتد، باید سعی شود که نیروهای جدید به کار گرفته شوند، این در حالی است که از ابتدا باید ریشه رانت را خشکاند و ابهامات را برطرف کرد.امروز باید درخصوص شفاف شدن تمامی اقدامات صحبت کرد؛ چراکه بسیاری از افراد از این فضای نه‌چندان شفاف استفاده کرده و برنامه‌های خود را به اجرا درآورده‌اند.