خیز تجاری ایران در صنعت مبلمان

گروه بنگاه‌ها: رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته گفت: تمایل و اشتیاق کشورهای قدرتمند، توسعه یافته و حتی در حال توسعه برای تعامل اقتصادی - تجاری با ایران، پس از موفقیت در مذاکرات اخیر، نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل متعددی است و از خیز تجاری پیش روی ایران در صنعت مبلمان خبر می‌دهد.


علی انصاری با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل Moblex ۲۰۱۵ با شعار «مبلمان ایرانی در مسیر بازارهای جهانی» افزود: ما به‌عنوان فعالانی که فرصت بروز توانایی‌ها و ارائه محصولات و خدمات تولید شده ایرانی را داریم، موظف به درک صحیح شرایط موجود و حرکت سریع و هدفمند به سوی فتح قله‌های تولید، صادرات و رونق تجاری کشور و فتح بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران تصریح کرد: تقارن این نمایشگاه با توافق‌نامه اخیر ایران و 1+5، عرصه را برای قدرت‌نمایی و عرض اندام تولیدکنندگان داخلی مبلمان و فراهم شدن زمینه‌های صادراتی به کشورهای منطقه و حتی اروپایی‌ها مناسب‌تر از گذشته ارزیابی کرده است؛ از طرف دیگر، حضور حمایتی و جدی دولت در این مقطع حساس بسیار تعیین‌کننده است. همچنین به گفته رامین سمیع‌زاده، مدیر نمایشگاه «مبلکس2015»، این نمایشگاه با حضور بالغ بر 400 مشارکت‌کننده و با رشد کمی حدود 4 درصدی نسبت به سال گذشته، به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه تاریخ کشور و خاورمیانه برگزار شده است. دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون گفت: حتی در صورت سیاست‌گذاری‌های جدید دولت و مجلس و تغییرات احتمالی نظام تعرفه‌ای واردات، کاهش قیمت را برای مبلمان منزل نخواهیم داشت و تغییر وضعیت مبلمان در کشور و تغییر ساختار قیمتی انواع مبلمان در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن حداقل یک‌سال طول می‌کشد.