دنیای اقتصاد: واحد آموزش روزنامه «دنیای‌‌اقتصاد» یک دوره آموزش غیرحضوری با عنوان «طراحی سیستم مدیریت عملکرد کارکنان» به مدت ۹ ساعت، (۳ جلسه، ۳ ساعته)، شنبه‌ها در تاریخ‌های ۲۱،۱۴و ۲۸ شهریورماه،ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ برگزار می‌کند.


رسیدن به اهداف سازمان در گرو توانایی نیروی انسانی در انجام امور محوله است. نیروی انسانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشبرد اهداف و ارتقای بهره‌وری سازمان‌ها محسوب می‌شود، بنابراین بهبود عملکرد و بهسازی نیروی انسانی نیاز انکارناپذیری برای سازمان‌ها و مدیریت عملکرد ابزاری برای دستیابی به این هدف است. مدیریت عملکرد از طریق ایجاد همدلی بین کارکنان و همسویی بین اهداف کارکنان و اهداف سازمان می‌کوشد با هدایت کارکنان در دستیابی به اهداف سازمانی، بهره‌وری نیروی انسانی و بالطبع بهره‌وری کل سازمان را افزایش دهد. هرچه مدیریت عملکرد در نیل به اهداف مذکور موفق‌تر باشد، بهره‌وری نیز افزایش یافته و در نتیجه موفقیت و استمرار سازمان تضمین خواهد شد.

مدیریت عملکرد یکی از مباحث ویژه مدیریت منابع انسانی استراتژیک است و ابزار مناسبی برای ارتقای عملکرد کارکنان و سازمان به حساب می‌آید.در صورتی که مدیریت عملکرد با ملزومات و پیش‌نیاز آن در سازمان طراحی و اجرا شود، می‌تواند بخشی از مسائل و مشکلات سازمان را شناسایی و در جهت حل آنها راهکارهای عملی ارائه کند. مدیریت عملکرد نگرش جامعی به عملکرد افراد و سازمان دارد و با سازوکارهایی مشخص بین عملکرد فـردی و سازمانی هم‌افزایی ایجـاد می‌کند.مباحث و سرفصل‌های کلیدی موردنظر در این دوره که توسط عزیز میردار ارائه می‌شود، شامل «تشریح تاریخچه و مبانی مدیریت عملکرد کارکنان»، «شناخت کمی و کیفی عملکرد کارکنان»، «فهم تمایزهای ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد»، «تعریف گام‌های اجرایی برای طراحی یک سیستم مدیریت عملکرد»، «شناخت مشکلات و اشتباهات رایج در ارزیابی عملکرد» و... که به‌صورت تفصیلی در مورد آنها بحث می‌شود، است. علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس حاصل کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.