گروه بنگاه‌ها: دبیر دومین کنفرانس صنعت پخش ایران گفت: پراکندگی شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های خرده‌فروشی و زنجیره‌ای از دلایل افزایش هزینه توزیع کالاها است که می‌توان با ادغام این فروشگاه‌ها و شرکت‌های پخش، این هزینه‌ها را تا یک پنجم کنونی کاهش داد.


سعید جارودی در آستانه برپایی «دومین کنفرانس صنعت پخش ایران» که 21 و 22 مهرماه جاری در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود، با بیان این مطلب افزود: هم‌اینک 100 درصد داروهای تولیدی و وارداتی و بیش از 90 درصد مواد غذایی توسط شرکت‌های صنعت پخش در سراسر کشور توزیع می‌شود و صنعت پخش با سهم 7 تا 8 درصدی خود جایگاه مناسبی در تولید ناخالص داخلی دارد.


وی ادامه داد: با وجود ورود تکنولوژی در تمام صنایع از جمله صنعت پخش که تحولات بزرگی را در این عرصه پدید آورده است، متاسفانه شرکت‌های پخش ما هنوز به روش‌های سنتی نسبت به توزیع کالا اقدام می‌کنند که یکی از اهداف برپایی این کنفرانس، آشنایی این شرکت‌ها با شیوه‌های نوین توزیع کالا است.


دبیر دومین کنفرانس صنعت پخش تصریح کرد: امروزه شاهد رشد و گسترش فروشگاه‌های مجازی در سطح دنیا هستیم که از طریق آن در هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی، حمل‌ونقل، مکان و... صرفه‌جویی چشمگیری شده است.


وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات نظام توزیع کشور، شیوه درج قیمت روی کالاها است که در کشورهای پیشرفته که اقتصاد رقابتی دارند، شاهد این شیوه نیستیم و برای رقابتی‌شدن نظام توزیع کالا باید، قیمت‌ها به‌طور روزانه از سوی هر فروشگاه و پس از دریافت قیمت روز، روی محصول درج شود.