گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک ملت در راستای بیانات مقام معظم رهبری به‌منظور اقدامات عملی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و براساس برنامه‌های دولت تدبیر و امید، در پیامی مجموعه سیاست‌های راهنمای عمل بانک ملت را اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این پیام آمده است: این سیاست‌ها مبنای عمل بانک ملت به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور در نیل به یک اقتصاد ملی مقاوم، مستحکم و شکوفا است. علی رستگار در این پیام تاکید می‌کند: تمامی بخش‌های بانک باید به نحوی عمل کنند که بانک در مسیر تقویت زیرساخت‌های یک اقتصاد درونزا و برون‌گرا، پویا و پیشرو، عدالت بنیان و متکی به دانش و فن‌آوری گام بردارد. بانک‌ها در شکل‌گیری یک اقتصاد ملی قوی و با پشتوانه محکم که مصون از آسیب‌ها و تلاطم‌ها و به دور از وابستگی‌های بیرونی باشد دارای نقش بسزایی هستند و بانک ملت در این زمینه نیز پیشگام و سرآمد عمل خواهد کرد. به این منظور تداوم فعالیت نظام‌مند کارگروه اقتصاد مقاومتی (به‌عنوان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی) در بانک و تبیین سیاست‌های ابلاغی و نظارت بر اجرای آن از سوی این کارگروه از ضروریات است. همچنین لازم است علاوه‌بر ارزیابی مستمر از نحوه اجرای سیاست‌های راهنما، گزارش‌هایی نیز در دوره‌های سه ماهه از پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در بانک تهیه و ارائه شود؛ بنابراین گزارش رئوس کلی سیاست‌های راهنمای بانک ملت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به شرح زیر است:

۱ـ تامین مالی فعالیت‌ها و طرح‌های زیرساختی و کلیدی اقتصاد ملی به‌منظور تکمیل زنجیره اقتصادی مزیت‌دار کشور.

۲ـ ارتقای سطح مناسبات، مراودات و کیفیت خدمات بانکداری بین‌الملل با هدف تسهیل فعالیت‌های بانکی و مالی تجار ایرانی به‌منظور افزایش حجم صادرات کشور و کسب سهم بیشتر از بازارهای جهانی.

۳ـ تسهیل مبادلات مالی و بانکی بین‌المللی، به‌منظور ورود منابع مالی و سرمایه‌های خارجی برای احیا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، به‌ویژه در معاملات خارجی با شرط انتقال فناوری.

۴ـ هدایت منابع مالی و اعتباری به سمت بخش واقعی اقتصاد از طریق ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف تولیدی.

۵ـ تامین و تجهیز منابع مالی مورد نیاز فعالیت‌ها و طرح‌های دانش بنیان و فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های مهم حساس اقتصادی.

۶ـ هدایت تسهیلات پرداختی بانک به سمت بخش‌های مولد اقتصادی، به‌ویژه سرمایه‌گذاری‌های دارای بازدهی‌های چندگانه با توجه به اهداف اقتصادی و اجتماعی ملی.

۷ـ افزایش قدرت و توان اعتباری بانک از طریق جذب منابع کم هزینه و وصول مطالبات معوق با هدف احیای بخش‌های اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری.

۸ـ استفاده بهینه از کلیه منابع راهبردی بانک، ارتقای سطح بازدهی شرکت‌ها، افزایش سطح بهره‌وری و مدیریت یکپارچه هزینه‌ها.

۹ـ اعمال دقیق و جدی ساز و کارهای نظارتی و مبارزه با پولشویی با هدف ارتقای سطح سلامت مالی و اقتصادی.

۱۰ـ متناسب‌سازی محصولات، خدمات بانک و آسان‌سازی فرآیندها و عملیات بانکی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان با نگاه ویژه به بنگاه‌ها و صنایع خرد و متوسط تولیدی.