دنیای اقتصاد: نماینده سابق مجلس که به اشتباه رئیس‌کل بانک مرکزی را از سهامداران بانک کارآفرین عنوان کرده بود، از وی عذرخواهی کرد. احمد توکلی در کانال شخصی تلگرام خود متنی با عنوان «پدیده «درهای چرخان» در مبارزه با فساد» منتشر کرد و نکاتی را در مورد انتقال نیروی کار از بخش خصوصی به دولتی و بالعکس در سطوح بالا عنوان کرد.او در ابتدای یادداشت خود، درهای چرخان را به‌عنوان پدیده‌ای معرفی کرد که در دهه‌های اخیر پیرامون مبارزه با فساد، بحث‌های زیادی راجع به آن شکل گرفته است. طبق یادداشت توکلی، مقصود از این اصطلاح مهاجرت کارکنان بخش عمومی به بخش خصوصی و بالعکس است. در ادامه یادداشت آمده است: «در واقع توجه به مشاغلی است که یک کارمند بخش عمومی در پایان دوره خدمتش یا ترک موقت کار دولتی در بخش خصوصی یا در فعالیت‌های غیر انتفاعی انتخاب می‌کند. یا از آن طرف، یک کارمند بخش خصوصی وارد سیستم اجرایی دولت یا وارد نظام تدوین و تعیین مقررات می‌شود. مثلا به نمایندگی مجلس می‌رسد.»

این نماینده سابق مجلس علت این حساسیت را امکان سوءاستفاده از اطلاعات کسب شده دوران خدمت دولتی یا ارتباطات حاصل شده در آن دوره، برای کسب منافع در مشاغل جدید، دانست. او همچنین علت دیگر این حساسیت را این‌طور عنوان کرد: «همچنین امکان تعقیب منافع بخش خاص در موقعیت جدید برای کسی که وارد سیستم وضع مقررات حکومتی شده است، فراهم می‌شود.» طبق گفته توکلی، در این وضعیت فرد در موقعیت تعارض منافع قرار می‌گیرد؛ یعنی موقعیتی که از اقدام یا تصمیماتش فرصت کسب منافع شخصی فراهم می‌شود. توکلی در این زمینه چند مثال نیز ذکر کرد: «ممیزان مالیاتی پس از بازنشستگی به مشاوران مالیاتی تبدیل می‌شوند؛ یا قضات دادگستری پس از بازنشستگی به وکالت می‌پردازند. آقای نعمت‌زاده که معاون پتروشیمی وزیر نفت است به بخش خصوصی پتروشیمی می‌رود و مجدد به بخش عمومی باز‌می‌گردد. آقای دکتر سیف از مدیرعاملی بانک کار آفرین به رئیس‌کلی بانک مرکزی نصب می‌شود؛ یا آقای پرویزیان از بانک مرکزی به مدیرعاملی بانک پارسیان می‌رود.» او تاکید کرد: «چون بالقوه زمینه سوءاستفاده از موقعیت وجود دارد، کشورهای زیادی برای پیشگیری از فساد احتمالی تدبیر می‌کنند.»

توکلی چندی پیش در دانشگاه شهید بهشتی این بحث را مطرح کرده است و چند روز پیش پیامک گله‌آمیزی از ولی‌الله سیف، دریافت کرده است. توکلی در یادداشت خود با اشاره به این موضوع نوشت: «آقای سیف برایم نوشت که من حتی یک سهم در بانک کارآفرین ندارم. جواب دادم که من از چرخش مشاغل بین دو بخش عمومی و خصوصی حرف زده‌ام و بحث از سهامداری نبوده است، اگر هم چنین چیزی پیش آمده باشد، تدارک می‌کنم.»او در پایان نوشت: «با مراجعه به ویدئو پیوست معلوم شد که بحث اصلی من‌‌ همان جابه‌جایی در مدیریت بوده است، ولی در جمله‌ای آقای سیف را سهامدار هم خوانده‌ام که حق نبود چون مدرکی دال بر این حرف نداشتم و ندارم. امیدوارم این توضیح که ان‌شاءالله گسترش بیشتری از اصل آن خبر دارد اشتباه پیش‌آمده را جبران و دلخوری آقای دکتر سیف را برطرف کند.»