گروه بازار پول- مدیرعامل شرکت فروش املاک مازاد بانک‌ها با اشاره به فروش ۳۰ فقره ملک به ارزش ۳ میلیارد تومان در شانزدهمین مزایده این شرکت گفت: در این مزایده ۴۱۷ فقره ملک به ارزش ۲۱۷ میلیارد تومان عرضه شده بود. سید حسین میرزا طباطبایی در گفت‌وگو با فارس «درباره میزان املاک عرضه و فروخته شده در مزایده اخیر شرکت فروش املاک مازاد بانک‌ها، اظهار کرد: بانک ملی در مزایده شانزدهم ۱۴۴ فقره ملک به ارزش ۱۱۹۷ میلیارد ریال عرضه کرد که از این تعداد ۱۴ فقره ملک به ارزش ۱۴ میلیارد ریال فروخته شد.وی افزود: بانک کشاورزی نیز تعداد ۲۵ فقره ملک به ارزش ۳۸۴ میلیارد ریال عرضه کرد که از این میزان ۴ فقره ملک به ارزش ۶/۹ میلیارد ریال به فروش رسید.

مدیرعامل شرکت فروش املاک مازاد بانک‌ها با بیان اینکه بانک صادرات نیز در این مزایده شرکت کرده بود، ادامه داد: بانک صادرات تعداد ۲۲۶ فقره ملک به ارزش ۵۷۲ میلیارد ریال در مزایده عرضه کرده بود که از این تعداد ۱۱ فقره ملک به ارزش ۴/۱۲ میلیارد ریال فروخته شد. طباطبایی درباره میزان املاک عرضه شده توسط بانک صنعت و معدن نیز گفت: بانک صنعت و معدن نیز ۱۲ فقره ملک به ارزش ۲۰ میلیارد ریال عرضه کرد که تنها یک فقره به ارزش ۲ میلیارد ریال فروخته شد.

به گفته وی، تعداد ۴۱۷ فقره ملک به ارزش ۲۱۷۳ میلیارد ریال در مزایده شانزدهم شرکت فروش املاک مازاد بانک‌ها عرضه شد که تنها ۳۰ ملک با قیمت ۳۸ میلیارد ریال به فروش رسید. براساس این گزارش، شانزدهمین دور مزایده‌های املاک مازاد بانک‌ها از ۱۹ شهریور ماه آغاز شده بود که طبق برنامه قبلی شرکت، فروش املاک مازاد بانک‌ها ۷ مهرماه؛ بازگشایی پاکات انجام شد.