نرخ بهره بانک ایران و اروپا مطابق با بازارهای اروپا است

رییس هیات عامل بانک تجاری ایران و اروپا به عنوان اولین بانک خارجی (آلمان) در ایران با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات این بانک مطابق با بازار بین‌المللی در اروپا است، یکی از برنامه‌های بانک را همکاری تنگاتنگ با بانک‌های ایرانی عنوان کرد. سیاوش نقشینه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات بانک تجاری ایران و اروپا مطابق با سود بازار بین‌الملل در اروپا است، تصریح کرد: این بانک فعلا سپرده ریالی نمی‌گیرد.

رییس هیات عامل بانک تجاری ایران و اروپا با تاکید بر اینکه عمده فعالیت شعبه تهران این بانک کارهای روتین بانکی به ارز و پرهیز از معاملات خرد است، گفت: همچنین عمده فعالیت بانک ارائه تسهیلات در زمینه های صنعت، تجارت بر پایه واردات و صادرات به بخش‌های خصوصی و دولتی است.

وی دیگر برنامه های این بانک را همکاری با شرکت‌های خارجی که قصد فعالیت در ایران را دارند و همچنین اجرای تعهدات سیستم بانکی و همکاری تنگاتنگ با بانک‌های ایرانی عنوان کرد.

نقشینه خاطرنشان کرد: برای راهبری تجارت خارجی، بانک تجاری ایران و اروپا همکاری تنگاتنگی با بانک‌های ایرانی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بانک سپرده‌های مردمی را نیز جذب می‌کند، گفت: بانک تجاری ایران و اروپا عملیات خرد بانکی انجام نمی‌دهد، اما چنانچه مردم خواهان سپرده‌گذاری در بانک باشند، شرایطی برای آنها در نظر گرفته شده است، یعنی حداقلی برای این مبالغ در نظر می‌گیریم و بدین طریق این افراد نیز می‌توانند از امکانات بانک استفاده کنند.

رییس هیات عامل اولین بانک خارجی در ایران از مراجعه مشتریان به بانک از روز پس از افتتاح و آغاز به کار آن خبر داد و تصریح کرد: این مشتریان مذاکراتی را با مسوولان تنها شعبه بانک در ایران داشتند که مسوولان شعبه نیز گزارش‌های خلاصه‌ای برای این افراد تهیه کردند که هم اکنون این گزارش‌ها در دست مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی و پس از انجام و نهایی شدن مراحل تشریفات بانک، موضوع اعطای تسهیلات و سایر کارهای بانکی را آغاز خواهیم کرد.

نقشینه با بیان اینکه بانک هنوز درگیر یکسری تشریفات اداری است که احتمالا در دهه سوم خرداد ماه جاری به پایان خواهد رسید، گفت: البته بانک تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

به گفته رییس هیات عامل بانک تجاری ایران و اروپا، این بانک اولین بانک خارجی بود که در منطقه آزاد صنعتی و تجاری کیش در سال ۲۰۰۵ حضور یافت و همچنین اولین بانک خارجی است که در سرزمین اصلی ایران در تهران آغاز به کار کرد، به عبارت دیگر این بانک تنها یک شعبه در کیش و یک شعبه در تهران دارد.