عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیسیون برنامه و بودجه با تصویب لایحه دولت اختیار انتشار اوراق مشارکت را به کمیسیون پول و اعتبار سپرد. موسی‌‌الرضا ثروتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: دولت با ارایه لایحه‌ای خواستار اصلاح بند هـ ماده ۲۳ قانون برنامه چهارم توسعه شده بود که بر اساس آن برای انتشار اوراق مشارکت موظف به دریافت مجوز و کسب اجازه از مجلس بود.

وی ادامه داد: دولت بر اساس لایحه اصلاحیه خواستار داشتن اختیار برای انتشار اوراق مشارکت بود ولی کمیسیون برنامه و بودجه این اختیار را به کمیسیون پول و اعتبار سپرد.

ثروتی ادامه داد: بر اساس این مصوبه انتشار اوراق مشارکت در صورت احساس نیاز و پیشنهاد بانک مرکزی با تصویب کمیسیون پول و اعتبار انجام خواهد شد.

وی درباره علت ندادن اختیار به دولت برای انتشار اوراق مشارکت تصریح کرد: عطش انتشار پول در دولت بسیار بالا است، دولت علاقمند است برای طرح‌های عمرانی این اوراق را منتشر کند، حال آنکه این مساله سبب افزایش نقدینگی و رشد نرخ تورم می‌شود.

ثروتی تاکید کرد: بانک مرکزی مسوول کنترل نقدینگی است و بهتر می‌تواند درباره استفاده از ابزارهای پولی تصمیم بگیرد.

عباسعلی نورا دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این باره گفت: در تمام دنیا انتشار اوراق مشارکت به عنوان یک ابزار در اختیار دولت‌ها است و کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اصلاح حکم برنامه چهارم این اختیار را به دولت سپرد.