معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش با بیان این که شعب بانکی کیش روزانه ۶۰ تا ۷۰‌میلیون یورو گردش مالی دارند گفت: این گردش مالی هم اکنون بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است.

به گزارش برنا، «سرشار» دیروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در انرژی با اشاره به پتانسیل‌های این منطقه در حوزه نفت و گاز گفت: در حال حاضر موقعیت جغرافیایی این منطقه از جمله دسترسی آسان به دریا و وجود خطوط هوایی باعث مزیت ویژه در سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز شده است.

وی پشتیبانی عملیاتی را از دیگر پتانسیل‌های این منطقه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر حضور شرکت‌های بزرگی مثل نفت و گاز پارس و شرکت حفاری نشان از آن است که بسیاری از پتانسیل‌های این منطقه قابلیت بهره‌برداری دارند؛ به همین منظور ضرورت حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش با اشاره به پتانسیل‌های زیر ساخت‌های سرمایه‌ای بانکی و پولی در منطقه آزاد کیش گفت: بحث راه‌اندازی بازار بورس محصولات نفتی اولین بار در منطقه کیش مطرح شده است که با گذشت یک سال هنوز عملیاتی نشده است و باید هر چه سریع تر به منظور معاملات محصولات پتروشیمی راه‌اندازی شود.

سرشار با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بورس کیش می‌توانیم سند ارضی متفاوتی در منطقه داشته باشیم گفت: در این میان خریدار می‌تواند با ارز خود معاملات داشته باشد و فروشنده نیز همان ارز را به منظور واردات استفاده کند و بدین ترتیب وابستگی خود را به ارز‌های بین‌المللی کاهش دهیم.

وی از گردش مالی ۶۰ تا ۷۰‌میلیون یورو به طور روزانه در شعب بانکی کیش خبر داد و گفت: این گردش مالی بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است.