پرداخت یکسان‌خسارت زن و مردبا 8‌ درصد حق بیمه اضافه

بر اساس مصوبه شورای‌عالی بیمه در چهارم دی‌ماه ۱۳۸۷ با دریافت هشت‌درصد حق بیمه پوشش خسارت بدنی زن و مرد یکسان شده است.

علی شعبانی، مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران، درباره ارائه پرداخت دیه یکسان زن و مرد به ایسنا گفت: از ۱۱ دی‌ماه ۱۳۸۷ تمام بیمه‌نامه‌هایی که از سوی بیمه ایران به فروش می‌رسد با تعهد یکسانی مورد نظر به فروش می‌رسد، زیرا یکسان بودن دیه زن و مرد صراحتا در قانون درج شده است.

شعبانی تصریح کرد: یک تعداد بیمه‌نامه‌های صادره شده از قبل که در دست مردم است، برای آنها دعوت‌نامه می‌فرستیم که با این دعوت‌نامه مجددا به نسبت روزهای باقیمانده از بیمه‌نامه‌هایشان، حق بیمه متناسب با نرخ هشت‌درصد را پرداخت کنند و برای آنها نیز بیمه‌نامه‌های جدید مبتنی بر برابری دیه زن و مرد صادر و پرداخت شود.

شرایط پرداخت خسارت‌های منجر به فوت

به گفته وی، بیمه ایران از اول دی‌ماه حداقل تعهدات ثالث در بخش مازاد را به ۵/۲درصد تعهدات دیه‌ بیمه‌نامه‌ها افزایش داده است، یعنی در حال حاضر کلیه بیمه‌نامه‌هایی که توسط بیمه ایران به فروش می‌رسد، حداقل تعهدات مالی‌ آنها یک میلیون و ۳۴۰‌هزار تومان است که این مساله بخشنامه هم شده و در حال اجرایی است و حتی یک بیمه‌نامه هم در بیمه ایران بدون رعایت این موضوع صادر نمی‌شود.

شعبانی همچنین در مورد شرایط پرداخت خسارت‌های منجر به فوت نیز گفت: در حال حاضر ترتیبی اتخاذ شده که بلافاصله پس از تشکیل هر پرونده ۵۰‌درصد خسارت به صورت علی‌الحساب پرداخت شود و پس از تکمیل پرونده خسارت مابه‌التفاوت آن پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به پرداخت خسارت بدنی گفت: در بخشنامه‌ای که به نوعی موید و موکد بخشنامه‌های پیشین است، به واحدهای پرداخت خسارت دستور داده شده که در صورت تکمیل فوری پرونده‌های خسارت ۱۰۰‌درصد خسارت بدون رای دادگاه پرداخت شود، اگرچه این رویه تا به حال اجرا شده،ولی با این بخشنامه این روند تسریع و تشدید می‌شود.

آمار عملکرد فروش بیمه‌نامه‌ها

شعبانی به آمار عملکرد فروش بیمه‌نامه‌های بیمه ایران اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۸۶ حدود چهار میلیون و ۶۰۰‌هزار فقره بیمه‌نامه شخص ثالث و بالغ‌بر یک میلیون بیمه‌نامه بدنه صادر کرده‌ایم که این مقدار از تعداد اتومبیل‌هایی که در صنعت بیمه کشور تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند، حدود ۷۰‌درصد است.

به گفته وی، ۷۰‌درصد بیمه اتومبیل کشور را بیمه ایران بر عهده دارد، ولی امسال برنامه ما این است که رقم چهار میلیون و ۶۰۰‌هزار فقره بیمه‌نامه شخص ثالث را حداقل به پنج میلیون فقره افزایش بدهیم.

شعبانی تصریح کرد: تمام امکانات و برنامه‌های این مساله فراهم شده و کارت بیمه‌نامه شخص ثالث را نیز به تعداد مورد نیاز برای کلیه واحدها فرستاده‌ایم و تصمیم داریم یک میلیون بیمه‌نامه بدنه را نیز به دو میلیون یعنی دو برابر افزایش دهیم.

ارائه بیمه‌نامه جدیدی در دهه فجر

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران همچنین از ارائه بیمه‌نامه جدیدی در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: بیمه ایران بیمه‌نامه جامعی در ارتباط با بیمه بدنه اتومبیل در دهه فجر انقلاب اسلامی خدمت هموطنان تقدیم می‌کند.

بیمه جدید سفر برای تعطیلات نوروز

وی در پایان با بیان اینکه برای ایام تعطیلات نوروز بیمه‌های سفری را در دست طراحی و بررسی داریم، خاطرنشان کرد: از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین بیمه‌نامه‌های بدنی سفری که حق بیمه‌های این بیمه‌نامه‌ها متناسب و بسیار کم است در دست طراحی و بررسی داریم و برای یک مدت زمانی محدود این بیمه‌نامه را در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم مردم از این خدمت جدید بیمه ایران نیز استفاده کنند.

وی گفت: طراحی و تدوین بیمه‌نامه‌های سفری در اوایل اسفندماه به طور کامل روشن و قطعی و اعلام می‌شود.