مقدمات گشایش صندوق مشترک ایران ـ ونزوئلا در حال نهایی شدن است و طی ۲۰ روز آینده هیاتی به همراه رییس‌جمهوری برای افتتاح این صندوق به ونزوئلا عازم می‌شوند.

مرتضی اکبری ـ‌ مدیر امور مالی بانک توسعه صادرات ـ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته در زمینه تسهیلات‌دهی ۳۰‌درصد رشد داشته‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه در بحث سودآوری بانک نیز از یک رشد ۵۰‌درصدی برخوردار بوده‌ایم.

مدیر امور مالی بانک توسعه صادرات با بیان اینکه در سال ۸۷ در بحث حجم گشایش اعتباری LCها ۴۰ تا ۵۰‌درصد رشد داشته‌ایم عنوان کرد: عملا خیلی از گشایش‌های اعتباری که بانک‌های دیگر به دلیل تحریم و بحران‌هایی که وجود داشته نتوانستند باز کنند به سمت بانک توسعه صادرات سوق یافته و باعث شده که گشایش‌های اعتباری ما از رشد قابل‌توجهی برخوردار شوند.

اکبری درباره‌ جذب سپرده‌های بانک توسعه صادرات گفت: به دلیل اینکه بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی و توسعه‌ای و شعب زیادی ندارد انتظار نمی‌رود که سپرده‌های زیادی را بتوانیم جذب کنیم، ولی در عین حال توانستیم با خط اعتباری‌هایی که از کشورهای مختلف و از داخل کشور جذب کنیم حدود ۲۰ تا ۲۵‌درصد رشد سپرده داشته باشیم.

وی درباره آخرین برنامه‌های بانک مشترک ایران ـ ونزوئلا عنوان کرد: بحث واریز مبالغ از جانب دو کشور عملیاتی و انجام شده و مبلغ اولیه واریز شده و هم‌اکنون در حال تدوین دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها، ساختار سازمانی و کارهای اداری هستم.

مدیر امور مالی بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات در شرایط بحران و تحریم موفق عمل کرده است عنوان کرد: تحریم‌ها بی‌تاثیر نبوده و کارگزاران خارجی فعالیتشان را با ما بسیار محدود کردند، ولی ما راهکارهایی را پیدا کردیم که توانستیم مشکلات را به راحتی پشت سر بگذاریم.