گروه بازار پول- مدیر طرح و برنامه‌ریزی بانک مسکن از پرداخت ۱۵ روزه تسهیلات ساخت مسکن را به اقشار کم‌درآمد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن «جلالی عزیزپور» با بیان اینکه اقشار کم‌درآمد، آن دسته از مشتریانی هستند که از طریق طرح مسکن مهر و تشکیل تعاونی‌ها برای ساخت زمین‌های ۹۹‌ساله به این بانک معرفی می‌شوند، گفت: بانک مسکن تسهیلات ساخت مسکن را به اقشار کم‌درآمد، پانزده روزه پرداخت می‌کند.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی بانک مسکن با بیان این که بر اساس ضوابط، این افراد قبلا نباید از زمین‌های دولتی و تسهیلات یارانه‌ای بخش مسکن استفاده کرده باشند، افزود: اگر شرکت‌های تعاونی، زمین‌هایی که برای واگذاری به طرح مهر در نظر گرفته‌اند، مشکلی نداشته باشد، بانک پانزده روزه تسهیلات ۱۴‌میلیونی ساخت را به مشتری پرداخت خواهد کرد. عزیزپور تاکید کرد: پرداخت تسهیلات این چنینی، از آنجا که در جای خود، یعنی برای ساخت مسکن مصرف می‌شود، هیچ‌گونه آثار تورمی بر جامعه نخواهد داشت.

وی همچنین درباره تسهیلات دیگر عرضه شده در این بانک گفت: نحوه واگذاری تسهیلات ۱۸‌میلیون تومانی خرید و ۳۰‌میلیون تومانی ساخت مسکن نیز طبق روال سال‌های قبل، به مشتریان پرداخت می‌شود و امسال هیچ گونه افزایشی نداشته است و در روزهای اخیر بانک مسکن اعلام کرده بود، امسال این بانک پرداخت تسهیلات مسکن به اقشار کم‌درآمد جامعه را سرعت می‌بخشد.