مدیرعامل بانک صادرات از شرایط مساعد برای عرضه سهام بانک‌ها در بورس اظهار خشنودی کرد و گفت که هم‌اکنون برای خرید سهام بانک‌ها صف تقاضا وجود دارد. حمید برهانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شرایط برای عرضه سهام بانک‌ها در بورس بسیار مناسب و مثبت است، عنوان کرد: خوشبختانه بسیاری از افراد برای خرید سهام بانک‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و صف تقاضا برای خرید وجود دارد.

وی اضافه کرد:‌ تاریخ دقیق واگذاری بانک صادرات هنوز مشخص نشده است، ولی بانک تمام فرآیندهای عرضه سهام را انجام داده و آماده واگذاری است، ولی نمی‌توان تاریخ دقیقی را به طور مشخص اعلام کرد.

او شرایط بازار سهام را برای عرضه بسیار مثبت دانست و گفت: در حال حاضر شرایط بازار بسیار خوب است و متقاضیان زیادی برای خرید سهام بانک‌ها وجود دارد.

مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به این پرسش که نرخ سود ۱۲‌درصدی تعیین شده در فعالیت کاری شما خللی وارد نمی‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ سود تسهیلات بانکی ۱۲‌درصدی بانک‌ها همان نرخ سود عقود مبادله‌ای درسال گذشته است، به نظر می‌رسد نظام بانکی بتواند درسال جاری نیز با سیاست‌های سال گذشته به فعالیت خود ادامه دهد و در راستای اهداف گام بردارد. به گفته‌ وی میزان مطالبات معوق بانک در حال حاضر بالغ‌بر ۳/۱۱ ‌درصد است.

برهانی در پاسخ به این پرسش که چند‌درصد تسهیلات پرداختی شما قرض‌الحسنه بوده است، عنوان کرد: در حدود ۱۱‌درصد از تسهیلات پرداختی ما معطوف به قرض‌الحسنه بوده است. وی خاطرنشان کرد: سهم عقود مشارکتی بانک صادرات ۱۶‌درصد و بقیه سهم عقود مبادله‌ای بوده است.

او همچنین خبر داد که سود شعب خارج از کشور بانک صادرات ۲۵۰‌میلیون دلار بوده است.

بانک صادرات ۷۰۲‌هزار قبض مشتریانش را مکانیزه گرفت

همچنین مشتریان بانک صادرات از طریق امکانات مکانیزه این بانک طی اردیبهشت ماه سال‌جاری ۷۰۲‌هزار قبض خدمات شهری خود را بدون مراجعه به شعب پرداخت کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای ارتقای کیفی خدمات و خلوت سازی شعب نسبت به راه‌اندازی سیستم های مکانیزه دریافت قبوض خدمات شهری اقدام کرده که براین اساس طی اردیبهشت ماه سال‌جاری مشتریان این بانک از طریق سیستم بانکداری اینترنتی، pos، دستگاه‌های خود پرداز و سیستم تلفنی پرداخت قبوض (۱۵۵۳)، بالغ بر ۷۰۲‌هزار انواع قبوض خدمات شهری بانک صادرات نقش به‌سزایی در صرفه‌جویی وقت و هزینه مشتریان، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و جلب رضایت مشتریان دارد.

لازم به ذکر است، دارندگان سپهر‌کارت‌های بانک صادرات و کارت بانک‌های عضو شبکه شتاب به راحتی می‌توانند طی تماس با شماره تلفن ۱۵۵۳ یا مراجعه به دستگاه‌های pos و خودپرداز این بانک در سراسر کشور و همچنین عضویت در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صادرات، قبوض خدمات شهری خود را به صورت رایگان پرداخت کنند.