سابقه و توان مالی ملاک انتخاب بیمه‌گر

کارگزاران نقش مردمی در توسعه فرهنگ بیمه دارند و مشاوران امین صنعت بیمه و مردم هستند.

سید محمد علیپور، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در نشست مسوولان بیمه آسیا و کارگزاران رسمی صنعت بیمه ضمن بیان مطلب فوق، بر نقش مهم کارگزاران در شناساندن شرکت‌های بیمه معتبر و پرسابقه به بیمه‌گذاران تاکید کرد و گفت: همکاری متقابل بیمه‌گران و کارگزاران نقش بسیار اساسی و مهمی در گذر از شرایط رقابتی و خاص فعلی و اعتلای فرهنگ بیمه دارند.

مدیرعامل بیمه آسیا افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا ملاک انتخاب شرکت بیمه‌گر از سوی کارگزاران و بیمه‌‌گذران، سابقه و توان مالی بیمه‌گران است، ولی در حال حاضر در کشور ما ملاک اصلی نرخ پایین‌تر است و کارگزاران در این رابطه می‌توانند ضمن تبیین اهمیت انتخاب درست بیمه‌گر به ایجاد این فرهنگ در جامعه کمک کنند.

علیپور اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آتی نحوه ارائه و کیفیت خدمات‌، ملاک ارزشیابی یک شرکت بیمه قرار گیرد و شرکتی بیشترین سهم بازار را از آن خود کند که درایفای تعهدات خود اصولی و خوب عمل می‌کند.

ابوالحسن یوسفی، نایب رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارگزاران بیمه در این نشست نیز طی سخنانی به بیان راهکارهایی برای تسهیل ارتباط بیمه‌گران و کارگزاران پرداخت و گفت: در مجموع به دو طریق می‌توان ارتباط و تعامل بیمه‌گذاران را روان‌تر و آسان کرد.

وی سرعت و روانی در صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت را اولین راه برای ایجاد تعامل نزدیکتر بین این دو بخش برشمرد و گفت: راه جلب کارگزاران به یک شرکت بیمه از جنس راه جذب بیمه‌گذاران است و دوری از تشریفات زاید و روانی مراحل کارشناسی، صدور بیمه‌نامه پرداخت خسارات در این مسیر بسیار موثر است.

یوسفی تسهیل ارتباط مالی بین بیمه‌گذاران و بیمه‌گران و تفویض اختیار به آنها را دیگر راهکار جذب کارگزاران برشمرد و گفت: مراجعه کارگزاران به شرکت‌های بیمه‌گر و صدور بیمه‌نامه می‌تواند ملاکی برای ارزیابی فعالیت‌ آنها باشد.

نشست مسوولان بیمه‌ آسیا و کارگزاران رسمی صنعت بیمه، با حضور مدیران ارشد بیمه آسیا، اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی صنعت بیمه و بیش از ۲۰۰کارگزار بیمه، در سه نشست تخصصی روز دوشنبه چهارم خرداد در هتل انقلاب تهران برگزار شد.