برون سپاری 75 درصد فعالیت‌های بیمه ایران

معاون بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بیمه ایران این افتخار را دارد که با وجود دولتی بودن بیش از ۷۵درصد تولید خود را از طریق نمایندگان برون‌سپاری کرده است.

به گزارش باشگاه خبری «توانا» به نقل از روابط‌عمومی بیمه ایران، سیدحمید پورمحمدی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از هیات مدیره، مدیران و روسای شعب بیمه ایران در گردهمایی مدیران بیمه ایران در ساری، گفت: با توجه به بازار پول و سرمایه و تحولات بین‌المللی و نابسامانی پولی و مالی در جهان نقش و جایگاه بیمه ایران را می‌توان بسیار ارزنده و مثبت ارزیابی کرد، ضمن این که تمام بخش خصوصی بیمه در یک طرف و بیمه ایران در مقابل به عنوان تنها بیمه دولتی نقش مهمی به عهده دارد.

پورمحمدی در ادامه با توجه به بحران مالی و پولی جهانی که موجب به زانو درآمدن بسیاری از موسسات اقتصادی و بیمه‌ای شده است، تصریح کرد: خوشبختانه بیمه ایران در مقابل این تندباد حوادث سرافراز و پابرجا، استقامت و توانمندی خود را بیشتر نمایان کرد.

وی ادامه داد: بیمه ایران حتی با توجه به بحران مدیریتی ۲ سال پیش در بیمه ایران که می‌توانست هر بنگاه اقتصادی را از پا در آورد، با تلاش شما مدیران توانست این بحران را پشت سر بگذارد و من از این بابت از شما به ویژه برادر ارجمندم آقای سهامیان سپاسگزاری می‌کنم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: بیمه ایران در حال حاضر در بازار خصوصی و آزادی عمل بازار غیردولتی که شور فراوانی برای فعالیت در سر دارد، به رقابت پرداخته و نه تنها عقب نیفتاده بلکه پیشی نیز گرفته است و افزایش پرتفوی معادل ۴‌درصد بیش از میانگین رشد صنعت بیمه را داشته است

و پرتفوی خود را به ۲۰‌هزار‌میلیارد ریال رسانده و با حسن عمل و قابلیت بالا، افزایش ضریب خسارت خود را در حد ۴درصد نگه داشته است.

وی با بیان این که رشد ۴‌درصد خسارت بیمه ایران را نمی‌توان به عنوان پرداخت خسارت کم ارزیابی کرد، گفت: من از آمار تسویه خسارت‌های معوق بیمه ایران نیز اطلاع دارم. بیمه ایران ۱۱‌هزار‌میلیارد ریال خسارت را به فوریت و با سرعت و به میزان بالایی پرداخت کرده و اکثریت خسارت‌های معوق خود را تسویه کرده است.

پورمحمدی افزود: پس رشد پرتفوی، کاهش ضریب خسارت، تسویه خسارت‌های معوق و سرعت در پرداخت، از شاخص‌های بزرگ موفقیت بیمه ایران است که در کنار آن براساس ارزیابی‌های بیمه مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی افزایش رضایت مردم را نیز جلب کرده است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: صدور بیش از ۱۵‌میلیون بیمه‌نامه و ۲۷‌درصد رشد در تعداد بیمه‌نامه حجم عظیمی از عملیات مالی، حسابداری، حقوقی و تلاش شعب و نمایندگان را درپی داشته است که نشان می‌دهد بیمه ایران یک بنگاه اقتصادی نیست بلکه یک ابربنگاه است که توانسته است سهم خود را در بازار حفظ کند.

معاون وزیر اقتصاد، در بخش سوم سخنان خود یادآور شد: رقابت شما در محدوده کوچک داخلی با شرکت‌های خصوصی به هر گونه که باشد به ضرر شماست و باید رقابت خود را در زمینه بین‌الملل آغاز نمایید و نقش فراداخلی اجرا کنید. باید بیمه‌های اتکایی را به جای واگذاری به شرکت‌های خارجی به داخل واگذار کنیم تا مانع خروج ارز شویم.

وی افزود: باید با تشکیل شرکت‌های بیمه‌ای مشترک، حوزه‌های نمایندگی و شعب در سایر شرکت‌ها و برگزاری همایش‌های بین‌المللی کسب و کار خود را از فضای تنگ و بسته داخل به خارج از مرزها گسترش دهیم، بیمه ایران چنین بال توانمند پروازی را دارد و باید از این پتانسیل استفاده کند.