گروه بازارپول- شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان شرکت خدمات‌دهنده به شبکه بانکی، در آذرماه سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و در آبان‌ماه ۱۳۸۱ از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت. به دنبال پذیرش شرکت در سازمان بورس، سهام آن از پایان فروردین‌ماه ۱۳۸۲ در بورس عرضه شد و در‌حال‌حاضر بیش از ۲۰۰۰ سهامدار دارد و شرکت ملی انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی سهامدار عمده این شرکت است. به این ترتیب بانک‌های ملی با ۷۵/۲۱درصد، صادرات با ۲۱درصد، صنعت و معدن با ۷۵/۴درصد و بانک مرکزی به عنوان سهامداران شرکت شناخته می‌شوند.

تنظیم سیاست‌های کلان و جهت‌گیری‌های عمده در پیاده‌سازی طرح جامع اتوماسیون سیستم بانکی کشور، اتوماسیون سازمان بورس، ایجاد و نگهداری و توسعه خدمات سوئیفت در کشور، طراحی و تامین شبکه مخابراتی اختصاصی VSAT، سیستم بانکداری

خرد- بانک ایران، سیستم خدمات کارت- کارت ایران، سیستم تسهیلات اعطایی بانکداری اسلامی، سیستم امور بین‌الملل- اعتبارات اسنادی، سیستم پرداخت الکترونیکی و تلفن‌بانک، پروژه ساتنا، شتاب، شهاب، سیستم کارت اعتباری و خدمات پشتیبانی سیستم‌ها از جمله ساخت دستگاه‌های خودپرداز و نگهداری حدود پنج‌هزار دستگاه خودپرداز از جمله فعالیت‌های شرکت فوق است.

در‌حال‌حاضر، در سیستم‌هایی که مسوولیت راهبری آن به عهده شرکت است، به طور میانگین ماهانه بیش از ۱۸۰میلیون عملیات بانکی و بیش از ۶هزار و ۲۳۰شعبه بانکی تحت پوشش این سیستم‌ها است و ۲۴میلیون نفر از مشتریان بانک‌ها با بیش از ۲۵میلیون حساب با مبلغی حدود ۱۴۰هزار میلیارد ریال گردش روزانه این حساب‌ها و در هر ماه بیش از ۳۱میلیون عملیات شتاب از خدمات این سیستم‌ها استفاده می‌کنند. مبرهن، معاون مدیرعامل و مدیر بخش اتوماسیون شرکت خدمات انفورماتیک در گفت‌وگوی اختصاصی با دنیای‌اقتصاد در خصوص برنامه‌های آتی شرکت گفت: پروژه کارت‌های اعتباری، تجارت الکترونیکی، اتوماسیون شرکت‌های بیمه و موسسات مالی و اعتباری و اتوماسیون کلان غیربانکی و مخابراتی سازمان‌ها و موسسات بزرگ خدماتی، تجاری و صنعتی از برنامه‌های آتی شرکت است. وی ایده و بخش فنی شبکه شتاب را متعلق به شرکت خدمات انفورماتیک دانست و افزود: در حال حاضر همه ۱۷ سوئیچ بانکی از طریق شبکه شتاب و این شرکت خدمات دریافت می‌کنند.

مبرهن ایده دریافت کارمزد از مانده‌گیری در شبکه شتاب را ایده شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد و گفت: افزایش مبالغ پرداختی در دستگاه‌های خودپرداز به بالاتر از ۴۰هزار تومان و یا محاسبه چند تراکنش به عنوان یک تراکنش از جمله دستور‌العمل‌های مورد بررسی در بانک مرکزی است. وی تصریح کرد: سیستم بانکی توقعی را در مردم ایجاد کرده که انتظار دارند در هر محلی به هر شعبه‌ای مراجعه می‌کنند، خدمات دریافت کنند.

مدیر بخش اتوماسیون شرکت خدمات انفورماتیک با بیان اینکه سالانه بیش از ۶۰۰میلیون قبض باید پرداخت شود، افزود: می‌توان هزینه پرداخت این تعداد قبوض را با پرداخت از طریق تلفن بانک، اینترنت و دستگاه‌های خودپرداز کاهش داد. وی اظهار داشت: سیستم MICR از یکی دو سال پیش شروع شده، ولی ۹۶درصد از راه باقی مانده است، زیرا همه شعب باید به دستگاه حک کردن مجهز شوند. مبرهن پیش‌بینی درآمد هر سهم (EPS) شرکت خدمات انفورماتیک را ۲۳۵تومان اعلام کرد، این در سال گذشته ۲۱۱تومان سود شرکت محقق شده است.