رییس کل بانک مرکزی از مراحل نهایی طراحی اسکناس ۱۰ هزار تومانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا تیر یا مردادماه سال ۱۳۸۷ این اسکناس چاپ و وارد بازار شود. طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درخصوص انتشار اسکناس ۱۰ هزارتومانی گفت: با شرایط موجود کشور به لحاظ وضعیت چک پول‌ها و نقش‌آفرینی آنها به جای اسکناس، یکی از راه‌حل‌های مناسب برای تامین ابزار مورد نیاز مردم در خرج‌های روزانه و نیز برای کنترل نقدینگی و تورم موجود، تغییر نقش فعلی چک پول‌ها به مرور و بدون وارد کردن هیچ نوع شوکی به جامعه است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: راه‌حل مناسب این تغییر نقش چاپ اسکناس درشت‌تر و توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی است که این کار در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش ابزارهای پرداخت الکترونیکی گفت: البته تحقق این امر مستلزم صرف زمان و فراهم ساختن زیرساخت‌ها است، کار زیادی نیز روی این مقوله انجام شده، اما باز هم ادامه دارد. به گفته مظاهری، برای گسترش شیوه‌های پرداخت الکترونیکی، مردم باید با این خدمات آشنا شده و فروشندگان کالا و خدمات و مراکز تجاری نیز خود را برای استفاده از این خدمات مجهز کنند تا با کارت‌های الکترونیکی از مردم پول دریافت کرده و به عرضه کالا بپردازند.

وی تصریح کرد: چاپ اسکناس درشت‌تر نیز می‌تواند در این راستا یاری‌رسان باشد. انتشار اسکناس ده‌هزار تومانی حداقل ضرورتی است که تنظیم شده و در حال انجام است، به نحوی که مراحل طراحی، نهایی شدن طرح و چاپ این اسکناس به سه ماه زمان نیاز دارد که امید می‌رود تا تیرماه یا مردادماه سال آتی این اسکناس‌ها چاپ شود.

رییس کل بانک مرکزی افزود: در کنار چاپ اسکناس‌های درشت‌تر نقش چک پول‌ها کمرنگ‌تر می‌شود؛ ولی این ابزار مالی از سطح بازار جمع نمی‌شوند.