سهامداران، ارزفروشان و طلاق‌دهندگان بیمه می‌شوند

مدیرعامل بیمه ایران از اجرای پوشش‌های بیمه ای جدید مانند بیمه در مقابل نوسان نرخ ارز و بیمه سهام در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس جواد سهامیان مقدم دیروز در جمع خبرنگاران افزود: دو سه طرح جدید مانند بیمه طلاق، بیمه نوسان نرخ ارز در خریدهای فاینانس و نسیه از خارج و بیمه نوسان ارزش سهام از سال آینده اجرا می‌شود. وی گفت: گرچه این ابزارهای جدید بیمه ممکن است مورد استفاده رقبا قرار گیرد، ولی چون خدمت به مردم است، اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران در مورد تحریم صنعت بیمه و بیمه‌های اتکایی گفت: دنیا خیلی بزرگ است، اگر دنیای استکبار بخواهد محدودیت ایجاد کند، بازار سرمایه کشورها مانند بازار صنعت بیمه اتکایی و دانش و ابزارهای جدید بیمه گسترده است.

سهامیان مقدم افزود: کسانی که بازار صنعت ایران را ترک کنند، ‌خود بعدا دچار پشیمانی می‌شوند، زیرا آنها هم نیاز به همکاری برای انعقاد قراردادهای بیمه دارند. مدیرعامل بیمه ایران بیان داشت: این شرکت در حال انعقاد قرارداد ناوگان هوایی یک شرکت هواپیمایی است و بیمه‌های بزرگ در حال اجراست.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان وجود بازار بیمه‌های اتکایی مانند اعضای اوپک، کشورهای مسلمان و بیمه کشورهای غیر متعهد، اظهار داشت: تحریم صنعت بیمه مفهوم خود را از دست داده و ابزارهای جدید بازار بیمه امکان مانور بیشتری به صنعت بیمه کشور داده است.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در سال ۸۷ دو برابر خواهد شد، گفت: همه مدیران دولتی و بخش‌خصوصی به جهت حفظ اموال جامعه که در اختیار دارند، با پوشش بیمه در جهت حفظ اموال کوشا باشند.

پیش‌بینی افزایش دو برابری ضریب نفوذ بیمه

خبرگزاری مهر نیز گزارش داد: مدیرعامل بیمه ایران خصوصی سازی شرکت‌های بیمه دولتی و افزایش این شرکت‌ها را باعث افزایش رقابت پذیری و خدمات رسانی صنعت بیمه به مردم دانست و تصریح کرد: اگر صنعت بیمه را به عنوان قوه محرکه اقتصاد کشور تلقی کنیم، حافظ این قوه صنعت بیمه است. وی با بیان اینکه سرمایه دار مرزی جز امنیت که در صنعت بیمه است، نمی‌شناسد، فروش بیمه نامه به صورت الکترونیکی و پرداخت خسارت اتومبیل در محل در سراسر کشور را از جمله بیمه‌نامه‌ها و برنامه‌های مهم این شرکت در سال جاری عنوان کرد.

سهامیان مقدم با بیان اینکه این شرکت به ۱۰ دستور رییس جمهور برای تحول صنعت بیمه جامه عمل پوشانده است، گفت: رقابت براساس مشتری مداری و سرعت و تسهیل در ارائه خدمات بیمه از جمله این فرامین و اقدامات بوده است. وی فروش بیمه نامه‌های خرد را از دیگر دستورات رییس جمهور و اقدامات انجام شده در این شرکت ذکر کرد و اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۵/۱درصد است، این در حالی است که این ضریب در کشورهای همجوار ایران غیر از عراق و افغانستان به ۵/۴درصد می‌‌رسد که با فروش بیمه‌نامه‌های خرد می‌‌توان این ضریب را افزایش داد.

وی از انعقاد قرارداد با بخش اصناف کشور برای پوشش‌های خاص بیمه‌ای آنها نظیر بیمه عمر، تکمیل درمان، آتش‌سوزی و غیره خبرداد و گفت: ۳طرح ویژه در بخش بیمه عمر نیز در سال ۸۷ اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل بیمه ایران از صدور بیمه‌نامه طلاق برای صیانت از خانم‌ها و بیمه مهریه خبرداد و گفت: دفاتر پستی روستاها نیز نیازهای پوشش‌های بیمه‌ای را از طریق سایت به شرکت بیمه ایران منتقل می‌‌کنند.

وی از انعقاد قرارداد با سازمان انتقال خون برای پرداخت خسارت و دیه خبر داد و گفت: با این قرارداد به افرادی که تزریق خون توسط این سازمان برای آنها مشکلاتی را ایجاد کرده است، خسارت پرداخت می‌‌شود.

سهامیان مقدم از زیان ده بودن بیمه‌نامه شخص ثالث برای این شرکت خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۶۰درصد بازار بیمه اتومبیل از آن این شرکت است. وی از رشد ۲۰درصدی صدور بیمه‌نامه در سال ۸۶ نسبت به سال ۸۵ در این شرکت خبر داد و اظهار داشت: ارزش بیمه نامه‌های صادر شده در این شرکت در سال‌جاری بالغ بر ۱۵هزار میلیارد ریال است و ۵۰درصد بازار بیمه کشور از آن بیمه ایران است.

مدیرعامل بیمه ایران خاطرنشان کرد: اگر ۱۰ دستور رییس جمهور برای تحول صنعت بیمه کشور اجرا شود، در سال ۸۷ ضریب نفوذ صنعت بیمه بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حال انعقاد قرارداد با ناوگان هوایی جمهوری اسلامی و ایران ایرتور هستیم و صدور بیمه طرح نوسانات نرخ ارز و نوسانات ارزش سهام نیز توسط این شرکت پیگیری می‌‌شود.

وی تشکیل بانک بیمه ایران را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: وجود این بانک به دلایلی همچون همراه بودن صنعت بانکی با صنعت بیمه، لینک شدن صنعت بانک با صنعت بیمه، کسب منافع بیشتر و پرداخت تسهیلات مورد نیاز بیمه ای ضروری است.