کتاب « اهمیت مدیریت ریسک و بیمه برای مدیران» منتشرشد

گروه بازارپول- «اهمیت مدیریت ریسک و بیمه برای مدیران» عنوان کتابی است که معصوم ضمیری در خصوص اهداف اساسی مدیریت و خطرهای پیش روی آنان گردآوری و به رشته تالیف درآورده است.

در این کتاب با اشاره‌ای کلی به وظایف و اهداف مدیران، توجهی خاص به ارتباط موضوع مدیریت ریسک با وظایف آنان شده است و به دلیل اهمیت تامین مالی ریسک که بیمه از ارکان مهم آن می‌باشد، کلیاتی از مطالب بیمه‌ای نیز ارائه گردیده است.

کتاب «اهمیت مدیریت ریسک و بیمه برای مدیران» توسط انتشارات پژوهه در ۱۲۸ صفحه و با تیراژ ۳۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است. در این کتاب با اشاره به وظایف کلی و عمومی مدیران، جایگاه بیمه در مدیریت ریسک بنگاه‌های اقتصادی مطرح گردیده است. به طور کلی این کتاب به بررسی اهداف اساسی مدیران‌، خطرهای پیش روی دستیابی به این اهداف و راه‌های تامین مالی خطرهای مزبور را ارائه می‌نماید. این کتاب در چهار بخش اهداف اساسی مدیران، شناخت ریسک، مدیریت ریسک و اطلاعات عمومی بیمه برای مدیران دسته‌بندی شده است‌.در بخش اول کتاب، اهداف و وظایف اساسی مدیران و اهم این وظایف در حوزه مالی مطرح شده است. مبحث شناخت ریسک بخش دوم کتاب را تشکیل می‌دهد، در این بخش تعریف‌، انواع و آثار ریسک بررسی شده و این فصل از کتاب به طور کامل تحلیلی از مبحث ریسک را به مخاطب ارائه می‌دهد. آنچه در این کتاب به عنوان تعریف «ریسک» یا خطر مطرح می‌شود، منظور حوادث و پیشامدهایی است که وقوع یا عدم وقوع آنها احتمالی است و قطعیت ندارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت ریسک، حادثه یا واقعه‌ای است که بر اساس اطلاع و دانش ما وقوع یا عدم وقوع آن قطعی نیست یا اینکه در یک مدت زمان معین نمی‌توان وقوع آن را به طور قطع پیش‌بینی و تعیین نمود. این بحث در بخش سوم کتاب، یعنی بخش مدیریت ریسک ادامه یافته و مدیریت ریسک در حوزه مالی و برخورد با ریسک به طور کلی، مطرح شده است. بخش نهایی کتاب «اهمیت مدیریت ریسک و بیمه برای مدیران» به تعاریف و مفاهیم اطلاعات عمومی برای مدیران می‌پردازد و آنچه که باید در جامعه بیمه ای امروز بدانند را مطرح می‌کند. امروزه جامعه بیمه‌ای در دنیا بسیار وسیع است و از کوچکترین کشورها تا دنیای پیشرفته صنعتی را فراگرفته است. نیاز بیمه‌ای، جوامع مختلف را بر آن داشته که ضمن حفظ ارتباط با یکدیگر نه تنها موجبات تبادل تجربیات خود را فراهم آورند، بلکه با تقسیم خطرهای سنگین بین اعضا این جامعه به صورت بیمه‌های اتکایی باب دیگری را در حمایت‌های بیمه‌ای بگشایند. در این راستا، مطالعه کتاب «اهمیت مدیریت ریسک و بیمه برای مدیران» برای تمام مدیران و دست‌اندرکاران کـه دلسوزانه در جـهت ارتقا و پیشبرد اقـتصاد کشور تلاش کرده و به مـطالعه و ارائه راهکارهای مناسب در این بخش می‌پردازند، توصیه می‌شود‌.