رییس کل بانک مرکزی درباره برنامه جابه‌جایی مدیران بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها تصریح کرد: تغییر همیشه وجود دارد، حتی ممکن است یک روز من هم تغییر کنم.

رییس کل بانک مرکزی گفت: با انتشار اوراق مشارکت رهنی موافق نیستم، اما کار کارشناسی روی این طرح در حال انجام است. محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، درباره طرح انتشار اوراق مشارکت رهنی که اخیرا مطرح شده اظهار کرد: همانطور که می‌دانید این اوراق موجب بروز مشکل بحران مالی اخیر در آمریکا و اروپا شد. بنابراین باید بسیار حساب شده و با مطالعه در این رابطه عمل کرد تا نگرانی نسبت به بازگشت آن ایجاد نشود. به گزارش ایلنا وی در پاسخ به این سوال که آیا این اوراق در سیستم بانکی کشور ما جواب می‌دهد، تصریح کرد: البته که جواب می‌دهد، اما فعلا به مصلحت نیست. رییس کل بانک مرکزی درباره برنامه جابه‌جایی مدیران بانک مرکزی و مدیران‌عامل بانک‌ها تصریح کرد: تغییر همیشه وجود دارد، حتی ممکن است یک روز من هم تغییر کنم.

بهمنی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است ارزیابی از کار مدیران بانک مرکزی برای تغییر آنها صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیران بانک مرکزی بسیار کارآ هستند، کسانی که رفتند به مشاغل بالاتر رفتند؛ مثل آقای پاشایی‌فام که اکنون کمک بانک مرکزی در خارج از کشور است.

وی افزود: ما مشکلی با مدیرانی که تغییر کردند، نداشتیم. آقای برهانی سال‌ها تجربه در امور بانکی دارد و بهترین فردی است که در بخش مدیریت ارزی قرار گرفته یا آقای قضاوی که بسیار موثر عمل کرده است، اما به هر حال تغییر همیشه پیش می‌آید. رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تغییرات انجام شده منجر به بازدهی بهتر مدیران شده، گفت: اگر این تغییرات به بازدهی بهتر در سیستم بانکی منجر شود، اشکال ندارد. من هم زمانی در بانک ملی بودم، گفتند به بانک مرکزی بروم گفتم چشم! وی افزود: به هر حال ما تابع تصمیماتی هستیم که برایمان می‌گیرند.