مدیرعامل بانک سپه گفت: مدیریت منابع مالی بانک باید به‌گونه‌ای اصلاح شود که منابع بانک و سپرده‌گذاران حفظ شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، حسینعلی قنبری گفت: مدیریت منابع مالی بانک باید به‌گونه‌ای اصلاح شود که منابع بانک و سپرده‌گذاران حفظ شود. وی افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از منابع صرف تسهیلات مبادله‌ای می‌شود که نرخ سود بسیار کمتری نسبت به هزینه‌های بانک دارد، این روند باید اصلاح شده و به سمت عقود مشارکتی برویم تا بانک بتواند از منابع آن منتفع شود.

وی نسبت عقود مشارکتی به مبادله‌ای را ۲۰ به ۸۰ عنوان کرد و افزود: این نسبت باید اصلاح شود تا بتوان هزینه‌های بانک را پوشش داد و منافع سهامداران و سپرده‌گذاران را حفظ کرد.

دکتر قنبری با بیان اینکه تقاضا برای گرفتن تسهیلات بسیار زیاد است و برای دریافت آن صف ایجاد شده است، اظهار داشت: در این شرایط، بانک باید با برنامه‌ریزی جدید منافع خود را تامین کند. وی گفت: باید از سازوکارهای موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

دکتر قنبری با بیان اینکه باید مدیریت منابع و مصارف بانک اصلاح شده و به سمت علمی شدن آن پیش برویم، خطاب به مدیر مالی جدید بانک اظهار داشت: باید برای کمبود نقدینگی و جذب منابع، فکری جدی صورت گیرد، جزء جزء بانک را تجزیه و تحلیل کنید، هزینه‌های بانک را مدیریت کنید و برای آن برنامه داشته باشید.