رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از تعامل بانک‌های ایرانی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: بانک‌های ایرانی مشکلی برای ادامه همکاری با بانک‌های این کشورها ندارند. «محمودرضا خاوری» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر کاهش تعامل تعدادی از بانک‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با بانک‌های ایرانی، افزود: سه بانک ایرانی صادرات،‌ ملی و پرشین بانک هم‌اکنون در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس فعال هستند و هر سه بانک نیز فعالیت‌های بانکی خود را در این کشورها ادامه می‌دهند. گفتنی است، چندی پیش اخباری مبنی بر رد تعامل بانک‌های کویتی با بانک‌های ایرانی منتشر شده بود به نحوی که برخی از بانک‌های کویتی افتتاح حساب و دادوستد با بانک‌های ایرانی را رد کرده بودند.

همچنین اخباری در خصوص شکایت بانک‌های ایرانی به دستگاه‌های رسمی کویت منتشر شده بود و همین عامل باعث شد تا بانک مرکزی کویت اقدام به بازخواست بانک‌های کویتی کند. برخی از بانک‌های کویتی نیز اعلام کرده بودند که در سال ۲۰۰۸ از طرف دستگاه رسمی و نظارتی کویت به آنها ابلاغ شده بود که با احتیاط و هشدار با بانک‌های خارجی ارتباط داشته باشند.

بانک مرکزی کویت نیز در این زمینه اعلام کرد: ارتباطی با این ابلاغ نداشته و هر بانکی براساس پیش‌بینی‌ها و بررسی‌ها، ارتباطات خارجی خود را تنظیم می‌کند و تنها در مواردی خاص و به صورت مکتوب خواستار اعمال برخی محدودیت‌ها و مقابله با بعضی موارد می شود و بانک‌های کویتی نیز درباره عدم تعامل با بانک‌های ایرانی تاکنون دلایلی را مطرح نکرده‌اند.