رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران بیمه عمر را چالش جدی این صنعت در زمان حاضر توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، «جواد فرشباف ماهریان» در نشست اتاق فکر صنعت بیمه پیرامون علل عقب‌ماندگی بیمه عمر، گفت: چهار سال متوالی است که بیمه عمر کاهش فروش داشته و به همین علت چالش جدی صنعت بیمه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: اختصاص یک نشست به بررسی این موضوع کافی نیست و باید به طور جدی و در نشست‌های متعدد، بحث بیمه عمر آسیب‌شناسی شود.

براساس این گزارش، در سال ۸۴ رشته بیمه زندگی ۶۰/۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود که در این سال ۳۰۵ هزار و ۴۶۱ بیمه نامه در این رشته صادر شد و حق بیمه دریافتی ۱۴۲۰,۴ میلیارد ریال بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در سال ۸۵ این رشته ۱۳/۶ درصد از سهم بازار را داشته که ۳۳۸ هزار و ۲۶۸ بیمه‌نامه صادر شده و حق بیمه دریافتی ۱۶۲۸,۷ میلیارد ریال بوده است.

اما در سال ۸۶ رشته بیمه زندگی با صدور ۳۸۸ هزار و ۵۴۳ بیمه نامه و حق بیمه دریافتی معادل ۱۸۹۲,۲ میلیارد ریال، ۵۹/۵ درصد از سهم بازار بیمه را به خود اختصاص داده است.

طبق این گزارش، سرانجام در سال ۸۷، این رشته با ۳۶۶ هزار و ۶۲۷ بیمه نامه و حق بیمه دریافتی معادل ۲۱۱۵,۸ میلیارد ریال تنها ۲۲/۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است.