تامین مالی مسکن مهر منشور اجرایی بانک مسکن است

گروه بازار پول- بانک مسکن در تامین تسهیلات مسکن «مهر» هیچ محدودیتی ندارد. مدیرعامل بانک مسکن با بیان مطلب فوق گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی مسکن در راستای سیاست‌های دولت عدالت‌محور جمهوری اسلامی‌ایران، هیچ محدودیتی در ارائه تسهیلات مسکن مهر به متقاضیان واجد شرایط ندارد.

قدرت‌ا... شریفی در یک نشست خبری در بندرعباس با بیان این مطلب افزود: طرح مسکن مهر در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه با درایت دولت هدفگذاری شده است و بهترین شیوه تامین مسکن این اقشار محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان عالی‌ترین مقام بانک مسکن با اعتقاد قلبی اعلام می‌کنم تا آخرین متقاضی مسکن مهر برای ارائه تسهیلات به آسان ترین شکل ممکن در سراسر کشور آماده هستیم و این مهم، منشور اجرایی کلیه بانک‌های مسکن در سراسر کشور است.این مقام مسوول در ادامه با اشاره به بحران‌های ناشی از افزایش بی قاعده قیمت مسکن در کشور، بیان داشت: اهتمام خاص دولت به مقوله مسکن به عنوان اولویت اول زندگی، ثابت کرد چنانچه دولت با اجرای یک سیاست اصولی و راهبردی در کنار مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط به میدان بیاید، می‌توان طرح عظیم خانه‌دارشدن افرادی که از تمکن مالی پایین برخوردار هستند را به سرانجام رساند.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: قطعا هیچ گزینه‌ای بهتر و کارآتر از طرح مسکن مهر برای تامین مسکن آحاد جامعه وجود ندارد.

همچنین وی با اشاره به قیمت تمام شده هر واحد آپارتمان ، گفت: در صورت رایگان بودن زمین، تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی (ساخت معمولی ) و ۲۵۰میلیون ریالی (ساخت صنعتی ) برای اتمام واحدهای مسکونی طرح مهر کفایت می‌کند و مبلغ مورد نیاز به عنوان سهم آورده متقاضیان از ۵۰ میلیون ریال بیشتر نخواهد بود.

شریفی در همین رابطه به عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن که از زیرمجموعه‌های بانک مسکن است، اشاره کرد و گفت: شرکت مذکور در همین راستا ساخت یکصد هزار واحد مسکونی با رقمی نزدیک به برآورد محاسبه شده را تقبل کرده و آمادگی دارد در صورت اختصاص زمین، تعهدات خود را در زمینه ساخت مسکن ارزان‌قیمت در سراسر کشور گسترش دهد.وی در بخش دیگری از این نشست خبری با تشریح عملکرد بانک مسکن اظهار داشت: این بانک تاکنون برای آماده‌سازی ۳۵۴ هزار واحد مسکن مهر، تسهیلاتی بالغ بر ۳ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است و میزان تسهیلات پرداخت شده برای تکمیل ساخت نیز، ۴۵ هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال برای ۲۷۰ هزار واحد مسکونی بوده‌است. شریفی، میزان تسهیلات پرداخت شده در بخش مسکن اجاره‌ای را نیز دوهزار و ۳۱۸ میلیارد ریال برای ۱۵ هزار و ۱۴۵ واحد اعلام کرد.مدیرعامل بانک مسکن اضافه کرد:در بخش بهسازی بافت‌های فرسوده نیز بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی پرداخت شده‌است.

این مقام مسوول با اشاره به سیاست بانک مسکن مبنی بر حمایت از ساخت صنعتی مسکن و استفاده از فن‌آوری‌های نوین یادآور شد: در این بخش نیز ۹۹۳ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با استفاده از فن‌آوری‌های نوین پرداخت شده ‌است.

به گفته شریفی؛ میزان تسهیلات پرداخت شده در زمینه بهسازی مسکن روستایی نیز ۱۳ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال برای ساخت ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد بوده و در بخش اقشار خاص شامل خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان نیز یک‌هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۱۲ هزار و ۵۸۰ واحد مسکونی بوده و در مجموع بانک مسکن تاکنون برای ۸۶۴ هزار واحد طرح مسکن مهر، بالغ بر ۷۰ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ‌است. مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر گلایه تعاونی‌ها و سایر متقاضیان مسکن مهر از نحوه ارائه تسهیلات، باردیگر تاکید کرد: این بانک هیچ مشکل و محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن مهر ندارد و با توجه به سیاست و اقدام بزرگ دولت در حمایت از تامین مسکن مردم، این روند را با شرایط بسیار آسان تا هر زمانی که نیاز باشد، ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنیم مشکلی از ناحیه بانک مسکن نیست و موانعی احتمالی قطعا در بحث تسهیلات نیست.

شریفی همچنین با تایید موضوع ودیعه مسکن اظهار داشت: این طرح همچنان به قوت خود باقی است و ۳۰ میلیون ریال به هر فرد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی عملکرد بانک مسکن هرمزگان در این بخش را نیز درخشان و منحصر به‌فرد توصیف و اضافه کرد: بانک مسکن استان هرمزگان از زمان شروع این طرح تاکنون همیشه رتبه‌های ممتاز اول تا سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و تاکنون برای ۱۳ هزار و ۸۱۷ واحد تسهیلات آماده‌سازی پرداخت کرده ‌است.