مدیر عامل بانک سپه در سمینار یک روزه مدیران ارشد گفت: با تلاش و کوشش همه همکاران باید به بانک اول کشور تبدیل شویم. به گزارش بینا رامین پاشایی فام، ضمن تاکید بر تلاش و کوشش جمعی برای ارتقای جایگاه بانک اظهار داشت: هر چند که کار آسانی نیست، اما با توجه به وجود پتانسیل‌های بالا، خصوصا نیروی انسانی کارآمد و ارزشمند، بانک سپه می تواند به بانک اول کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه ارتقای ۲ پله‌ای بانک حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان نهایی شود افزود: با عملیاتی شدن این برنامه که با توجه به تمامی ویژگی‌ها و پتانسیل‌های واقعی بانک تدوین خواهد شد باید شرایطی را فراهم کنیم که بانک دو پله صعود کند.

پاشایی فام با بیان اینکه کشور در شرایط بسیار حساسی قرار دارد گفت: جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور طرح‌ریزی شده که گذر از آن هوشیاری و تلاش مضاعف می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه بانک سپه و ملی براساس قانون اصل ۴۴ دولتی ماندند افزود: با توجه به این مهم، کارکردها و وظایف ویژه‌ای برای این دو بانک در عرصه اقتصادی و بازار پولی در نظر گرفته شده که توجه به آن طی سال‌های آینده یک ضرورت است.

مدیر عامل بانک گفت: پیکره بانک از مدیران و کارکنان شایسته تشکیل شده که باید به خوبی از آنها استفاده کرد. دکتر پاشایی فام با بیان اینکه دیروز به تاریخ پیوست، فردا آینده مبهم است و امروز موهبتی است الهی که باید قدر آن را بدانیم افزود: باید با توجه به واقعیت‌های موجود و پتانسیل‌های بانک شرایط را برای ارتقای اولین بانک ایرانی فراهم کنیم.

مدیر عامل بانک با بیان اینکه ملاک قضاوت در مورد مدیران و مسوولان بانک عملکرد و نتایج تلاش آنها است گفت: همه همکاران و مدیران در تمام سطوح باید دست به دست هم داده شرایط را برای ارتقای بانک و رسیدن به جایگاه واقعی فراهم کنند.

پاشایی فام در ادامه با اشاره به استراتژی بانک در زمینه مشتری‌مداری و توجه به آن همچنین وصول مطالبات معوق گفت: مشتریان ما دو دسته هستند یک دسته مشتریانی که تمام سرمایه خود را در تولید به‌کار گرفته و تمام تلاش خود را برای انجام فعالیت‌های مولد به کار گرفته‌اند، این دسته از افراد بنا به دلایل مختلف از جمله شرایط کنونی اقتصاد کشور نتوانسته‌اند آنچنان که باید از فعالیت‌های خود منفعت به دست آورده، لذا در پرداخت بدهی خود به بانک با مشکل مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید با این دسته از مشتریان خود مدارا کنیم افزود: بانک باید شرایطی را فراهم کند که این دسته از مشتریان و سرمایه‌گذاران و مولدین کشور امکان ادامه فعالیت پیدا کرده و شرایط را برای تلاش و ادامه حیات آنها فراهم کنند.

پاشایی فام افزود: نباید در برخورد با این دسته از مشتریان به گونه ای برخورد کنیم که فعالیت آنها با مشکل مواجه شود. مدیر عامل بانک گفت: فراهم شدن چنین شرایطی امکان باز پرداخت بدهی بانک را هم مهیا خواهد کرد و در واقع رابطه برد - برد خواهد بود. مدیر عامل بانک دسته دوم از مشتریان را افرادی دانست که منابع و سرمایه‌های خود را در بخش‌هایی به غیر از فعالیت‌های مولد بکار گرفته‌اند.

وی در مورد این دسته از مشتریان بدهکار بانک گفت: بانک سپه با این دسته از مشتریان به هیچ‌وجه مدارا نمی‌کند و از بدهی خود به هیچ عنوان چشم‌پوشی نخواهد کرد، این دسته از مشتریان باید در اسرع وقت بدهی خود را به بانک پرداخت کنند. دکتر پاشایی فام در ادامه با بیان اینکه در تخصیص منابع باید به بخش تولید توجه ویژه صورت گیرد گفت : منابع بانک باید به شکل بهینه به بهترین بخش‌های تولیدی و مولد پرداخت شود.

وی افزود: همه همکاران در سراسر کشور با توجه به شرایط پر ریسک کنونی و افزایش حجم نقدینگی باید تمام تلاش خود را برای جذب منابع به‌کار گیرند.

مدیر عامل بانک با بیان اینکه باید در تخصیص منابع ریسک بیشتری را بپذیریم، اظهار داشت: باید به بانک اول کشور تبدیل شویم، کار سختی است اما با توجه به پتانسیل‌ها و ویژگی‌هایی که در همکاران بانکی سراغ دارم امکان‌پذیر است.