مدیرعامل بانک ملت گفت:‌ خریداران سهام این بانک در مدت ۱۸ ماهه اخیر ۹۰ درصد بازدهی دریافت کردند. «علی دیواندری» روز سه‌شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی‌و در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: علاوه بر اینکه بانک ملت در دو سال گذشته به ترتیب ۲۰ و ۲۵ تومان سود ارائه کرده ، ۷۰ تومان نیز به قیمت اولیه سهام این بانک اضافه شده است.

وی با بیان آنکه ‌۸۰ درصد از سهام بانک ملت به بخش خصوصی واگذار شده و مدیریت بانک نیز در اختیار بخش خصوصی است،‌ اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ درصد از سهام این بانک در اختیار دولت است و بر همین اساس، یک عضو دولتی در ترکیب هیات مدیره بانک قرار دارد.

دیواندری همچنین گفت:‌ از آنجا که بانک ملت نخستین بانکی بود که مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی شد، سهام آن نیز به عنوان نخستین بانک دولتی وارد بورس شد.

مدیرعامل بانک ملت معتقد است: اصل ۴۴ قانون اساسی انقلاب بزرگی در اقتصاد کشور است، زیرا براساس این قانون، سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور افزایش می‌یابد و بانک ملت بر همین اساس و بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب، خصوصی‌سازی را پیگیری کرد و ۳۰ بهمن ماه سال ۸۷ سهام این بانک برای کشف قیمت در بورس عرضه و مابقی سهام نیز به صورت تدریجی ارائه شده است.

دیواندری تصریح کرد: از ابتدای خصوصی‌سازی، بانک روند بهبود شاخص‌ها را آغاز کرد به نحوی که میزان سودآوری، ارائه خدمات در حوزه الکترونیک و ... ارتقا یافته است.

مدیرعامل بانک ملت، توسعه زنجیره خدمات و ارتقای سطح کیفی خدمات در حوزه‌های الکترونیک را از اهداف این بانک پس از خصوصی‌سازی دانست و افزود: بر همین اساس، شرکت لیزینگ ‌تاسیس شده و در حال تاسیس شرکت تامین سرمایه و شرکت بیمه هستیم.

دیواندری اظهار داشت:‌ بانک ملت پس از خصوصی‌سازی نه تنها نیروهای خود را تعدیل نکرده، بلکه با برنامه‌های جدید در پی جذب نیرو است.

وی با بیان آنکه، ‌حوزه پول ارتباط نزدیکی با آحاد جامعه دارد، افزود: مردم کشور به لحاظ دریافت خدمات، تسهیلات و... ارتباط زیادی با نهادهای اقتصادی دارند و بر همین اساس، باید بهبود خدمات در این حوزه فراگیر شود.