دنیای اقتصاد - این احتمال که نشست هفته پیش ۲۰ کشور قدرتمند اقتصادی به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تشدید جنگ ارزی منجر شود باعث شده بود که قیمت جهانی طلا تا آخرین روز هفته پیش در سراشیبی قرار بگیرد، اما دیروز به دنبال بازگشایی بازارهای جهانی معلوم شد که سفته‌بازان طلا تصمیمات گروه ۲۰ را بسیار سست ارزیابی کرده‌اند و به همین دلیل، قیمت جهانی طلا که تا ۱۳۱۵ دلار سقوط کرده بود تا ۱۳۴۳ دلار بالا رفت که صعود سکه و طلا در بازار داخلی را به همراه داشت. قیمت طلا دوباره اوج گرفت

مسعودرضا طاهری- بهای طلا در بازار‌های جهانی پس از نوسان تا ۱۳۵۰دلار، با افزایش ۱۶ دلاری نسبت به روز قبل تا ۱۳۴۳ دلار بالا رفت. بهای سکه در بازار روز گذشته با افزایش ۱۰۰۰ تومانی به ۳۳۶ هزار تومان رسید.

سکه طرح قدیم ۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۰۰۰ تومان و ربع سکه ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و به ترتیب ۳۶۰ هزار تومان، ۱۷۰ هزار تومان و ۸۷ هزار تومان فروخته شدند. افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی ارزش دلار آمریکا را به ازای هر یورو تا حد ۴۰۴۶/۱ تضعیف کرد. قیمت طلا در آستانه اجلاس وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی ۲۰ کشور صنعتی در کره‌جنوبی تا ۱۳۱۵ دلار نیز سقوط کرد. افزایش دوباره قیمت طلا نشان می‌دهد که این اجلاس به هدف اصلی خود که توافق کشورها برای جلوگیری از پایین آوردن عامدانه نرخ پول ملی خود بوده است، دست نیافته و نگرانی از تلاطم در بازار ارز، تقاضا را مجددا متوجه طلا کرده است.