رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی با ارائه چهار پیشنهاد برای تدوین بسته پولی سال آینده، خواستار تجدیدنظر در نرخ خدمات کارمزدی بانک‌ها شد. محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با «مهر» عملکرد بانک‌ها در اجرای بسته سیاستی-نظارتی سال ۸۹ بانک مرکزی را از ابتدای سال تاکنون، مثبت ارزیابی کرد و در بیان نقاط قوت و ضعف این بسته گفت: صرف نظر از نقاط قوت و ضعف، سیاست‌های این بسته توسط شورای پول و اعتبار تدوین شده و به تایید دولت رسیده و باید اجرا شود.

رییس شورای‌ هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی با بیان اینکه تمام بانک‌ها تلاش خود را برای اجرای صحیح بسته به کار گرفته‌اند، عنوان کرد: با این کار مشاهده می‌شود که اضافه برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی کاهش یافته و تسهیلات به بخش‌های مورد نظر پرداخت شده است. وی با تاکید بر اینکه تسهیلات با قیمت‌ها و به درستی در اختیار مشتریان قرار گرفته است، افزود: شفاف‌سازی صورت‌های مالی بانک‌ها و مشتریان کماکان ادامه دارد، رعایت مقررات ریسک اعتباری و محدودیت بانک‌ها در اعطای اعتبارات کاملا محقق شده است و تمام این موارد می‌تواند به رشد و توسعه نظام بانکی و در نهایت بهره‌مندی کشور از آنها کمک نماید.

خاوری درباره پیشنهادهایی برای تدوین بسته سیاستی- نظارتی سال ۸۹ نظام بانکی اظهار داشت: باید در زمینه نرخ خدمات کارمزد بانک‌ها تجدید نظر شود. روش‌های اعطای تسهیلات با توجه به نیازی که مشتریان خواهند داشت چه از لحاظ سرعت کار و چه از لحاظ افزایش سقف مورد توجه قرار گیرد و نقدینگی لازم برای آنها تامین شود.

وی تصریح کرد: درباره تسهیلات قبلی پرداخت شده هم باید به بانک‌ها اجازه داده شود که تصمیمات متناسب با وضعیت هریک از مشتریان اخذ شود.