گروه بازار پول- قیمت سکه بهار آزادی روز گذشته به دنبال نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی تا سطح ۱۳۷۲ دلار درحالی حدود ۲۰۰۰ تومان گران شد که دلار آزاد آمریکا با ۱۰ تومان افزایش قیمت روبه‌رو بود. قیمت سکه بهار آزادی روزگذشته با این افزایش به نرخ ۳۶۱ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم در بازار روز گذشته بدون تغییر باقی مانده و از سطح قیمت ۴۰۰ هزار تومانی تکان نخورده است. اگرچه برخی منابع قیمت آن را ۳۹۸ هزار تومان اعلام می‌کنند، اما منابع دیگر نیز بر قیمت ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تاکید دارند. دیروز نیم سکه نیز با افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت روبه‌رو بود و به نرخ ۱۸۱ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز تا رسیدن به نرخ فروش ۹۱ هزار تومانی در حدود ۵۰۰ تومان گران شد.

در بازار ارز روز گذشته قیمت دلار آمریکا در پی افت برابری یورو با ۱۰ تومان افزایش به ۱۰۹۵ تومان رسید. برخی منابع نیز قیمت دلار آزاد را ۱۰۹۱ تومان اعلام کرده‌اند. دیروز نرخ مرجع دلار در بانک مرکزی ۱۰۴۰۷ ریال بود.

تقویت دلار و افت یورو تا حد ۲۹/۱ در مقابل اسکناس پشت سبز، طلا را تحت فشار قرار داد. افت ارزش یورو با تقویت فرانک سوئیس به دلیل تشدید بحران بدهی اروپاییان اتفاق افتاد.

در بازارهای جهانی قیمت طلا در بازار لندن به ۱۳۷۵ دلار نیز رسید که در ساعات بعد تا ۱۳۷۲دلار افت کرد. از سوی دیگر برخی کارشناسان از احتمال تداوم کاهش قیمت طلا در هفته آینده به دلیل ادامه حراج آن خبر داده‌اند.