گروه بازار پول - بانک ملت تا پایان تیر ماه به ۸ واحد دانشگاهی و مرکز فروش کالا و خدمات دیگر خدمات خرید اینترنتی ارائه خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت این بانک هم‌اکنون تنها بانک دولتی است که خدمات مرتبط با خرید اینترنتی را به متقاضیان عرضه می‌کند و در این راستا هم‌اکنون ارائه خدمات اینترنتی به شرکت‌های ارتباطات سیار، قطارهای مسافربری رجا و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد شروع شده است. براساس این گزارش، متقاضیان با مراجعه به سایت این شرکت‌ها می‌توانند نسبت به خرید اینترنتی بلیت قطار، سیم‌کارت تلفن همراه یا ثبت نام ترم تحصیلی خود اقدام و پس از انجام مراحل لازم وجوه مربوط به خدمات دریافتی را به صورت لحظه‌ای در محیطی امن از طریق درگاه اینترنتی بانک ملت پرداخت کنند. این گزارش حاکی است انجام این کار با استفاده از ویژگی‌های کارت‌های صادره بانک ملت اعم از ملت کارت هوشمند، ملت کارت متمرکز، بن کارت ملت، کارت هدیه ملت و ملت کارت دانشجو امکان‌پذیر است.بر این اساس زمینه ارائه خدمات اینترنتی بانک ملت به کارت‌های سایر بانک‌ها نیز در صورت رعایت پارامترهای لازم نظیر رمز اینترنتی و پارامتر CVV۲ مهیا خواهد شد.

طبق این گزارش، استقبال متقاضیان از سیستم خرید اینترنتی بانک ملت از ابتدای راه‌اندازی آن در بهمن ماه سال گذشته تاکنون قابل توجه بوده به گونه‌ای که تا پایان روز ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری صرفا برای شرکت‌های ارتباطات سیار، قطارهای مسافربری رجا و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، ۵۰هزار تراکنش موفق به ثبت رسیده است. بانک ملت گسترش و توسعه سامانه پرداخت اینترنتی به سایر واحدهای عمومی و خدمات رسان کشور را در برنامه دارد که تحقق این موضوع باعث کاهش رفت و آمد و ترافیک شهرها، کاهش بوروکراسی اداری، صرفه‌جویی در وقت و ارائه خدمات بانکی بدون محدودیت زمان و مکان خواهد شد.