گروه بازار پول- منحصر به فردترین موزه سکه خاورمیانه، هم‌زمان با آغاز هفته بانکداری اسلامی برای بازدید محققان، پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان به صورت رایگان مفتوح است. به گزارش روابط‌عمومی بانک سپه، عباس عطایی، مسوول موزه سکه این بانک ضمن اشاره به غنی بودن مجموعه مسکوکات این موزه گفت: موزه سکه بانک سپه با دارا بودن سکه‌های ارزشمند و تاریخی از قرون هفتم و هشتم پیش از میلاد و مسکوکات دوران‌های هخامنشیان، اسکندر و جانشینان، اشکانیان، ساسانیان و کلیه حکومت‌‌های محلی، از جمله موزه‌های منحصر به فرد تخصصی سکه در خاورمیانه است.

وی افزود: در این موزه علاوه بر سکه، اشیای دیدنی دیگری نظیر شاهنامه فردوسی به خط مرحوم امیر تومان با همراه تفنگ ایشان که در قائله آذربایجان و مبارزه با روس‌ها به کار گرفته شده و دو فرمان منحصر به فرد از دوره‌های آق‌قویونلو و صفویه، مدال‌های بازی‌های المپیک مونترال کانادا (سال ۱۸۷۶) و بازی‌‌های آسیایی (۱۳۵۳) نیز در معرض دید بازدیدکنندگان است. عطایی گفت: این موزه در مجموعه فرهنگی میدان مشق تهران واقع در میدان امام خمینی(ره)، ابتدای خیابان فردوسی، کوچه طبس، ساختمان ادارات مرکزی بانک سپه واقع است و علاقه‌مندان می‌توانند از روز شنبه ۱۱شهریورماه لغایت پنج‌شنبه ۱۶شهریورماه از ساعت ۹صبح لغایت ۱۲ظهر از این موزه بازدید کنند.

وی یادآوری کرد: موزه سکه بانک سپه به جز ایام ذکر شده، روزهای سه‌شنبه هر هفته به استثنای ایام تعطیل در همین ساعت به صورت رایگان مفتوح است.