جایگاه صنعت لیزینگ در اقتصاد ایران مورد غفلت واقع شده و دلیل این امر به عملکرد گذشته دولت و تشکل‌های صنفی لیزینگ برمی‌گردد. امید امامی، کارشناس صنعت لیزینگ، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن بیان مطلب بالا، افزود: صنعت لیزینگ به عنوان یک نهاد مالی، جایگاه کاملا مستحکمی در بازار پولی و مالی جهان پیدا کرده و توانسته گردش مالی نزدیک به ۷۰۰میلیارد دلار در سال را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه لیزینگ در کشور ما با ضعف‌های قانونی روبه‌رو است، افزود: از آنجا که بازار ایران از پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری برخوردار است، بنابراین، اگر سازوکارهای منطقی برای این صنعت در مقوله‌های آیین‌نامه و مقررات، قراردادها و خدمات به مشتری تعریف و مشخص شود، طبعا می‌تواند یکی از ابزارهای مهم توسعه سرمایه‌گذاری در کشور باشد.

امامی با اشاره به همایش «جایگاه و نقش صنعت لیزینگ در اقتصاد ایران» افزود: چنین همایش‌هایی در ایجاد سازوکارهای مورد نیاز صنعت لیزینگ بسیار موثر است.

بنابراین گزارش، دومین همایش سالانه لیزینگ، با عنوان «جایگاه و نقش صنعت لیزینگ در اقتصاد ایران» یکم اسفندماه سال‌جاری از سوی کانون شرکت‌های لیزینگ و با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک‌مرکزی برگزار می‌شود.

برخی از محورهای همایش عبارتند از: نقش و جایگاه لیزینگ در رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال، نقش و جایگاه لیزینگ در عملکرد بنگاه‌های خرد، نقش دولت‌ها در ترویج صنعت لیزینگ و فرصت‌ها و محدودیت‌های شرکت‌های لیزینگ در ایران.

مهلت ارسال مقالات به این همایش نیز تا ۳۰بهمن‌ماه و دبیرخانه آن پژوهشکده پولی و بانکی (معاونت پژوهشی) با نشانی اینترنتی www.mbra-cbi.org است.