در سال ۸۴ ، چهار هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفت که سعی داریم امسال پنج هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کنیم و تاکنون سه هزار میلیارد تومان از آن را در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم. به گزارش ایسنا دکترسید حسن نوربخش، مدیرعامل بانک کشاورزی، در یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با تغییر در برنامه سعی داریم علاوه بر محصولات کشاورزی عوامل کشاورزی خصوصا درخت‌ها را بیمه کنیم و نام صندوق بیمه محصولات کشاورزی را به صندوق بیمه کشاورزی تغییر دهیم، همچنین تلاش داریم از شرکت‌های خصوصی در بیمه محصولات کشاورزی استفاده کنیم و یارانه‌ در اختیار شرکت‌های بیمه قرار دهیم.

وی همچنین از تاسیس شرکت‌های خصوصی با اولویت استفاده فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در زمینه بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.

نوربخش افزود: یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر در سراسر کشور محصولاتشان را بیمه کرده‌اند؛ همچنین ۵۰درصد از محصولات کشاورزی کشور بیمه شده که قرار بود این کار را تا پایان برنامه چهارم توسعه انجام دهیم. وی همچنین تکالیف بانک کشاورزی را ۱۱هزار میلیارد تومان و موجودی آن را ۶هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت تامین ۹۰۰میلیارد تومانی که از دولت طلبکار هستیم، می‌توانیم تا حد زیاد جوابگوی خواسته‌های مردم باشیم و مطالبات آن‌ها را پرداخت کنیم.

نوربخش در مورد حذف وثیقه و ضمانت برای دریافت تسهیلات بانک کشاورزی، گفت: با توجه به این که بانک یک واحد هزینه‌ای است و هزینه قابل پرداخت را می‌گیرد و در اختیار کشاورز قرار می‌دهد، باید ضمانتی برای بازپرداخت پول خود داشته باشیم تا بتوانیم به متقاضی بعدی جوابگو باشیم.