گروه بازار پول - ۵۰ پایانه خودپرداز جدید هفته آینده به شبکه گسترده پایانه‌های خودپرداز بانک ملت در سراسر کشور افزوده خواهد شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت با هدف گسترش خدمات الکترونیک و توسعه سیستم‌های بانکداری نوین تعداد پایانه‌های خودپرداز این بانک در هفته آتی به بیش از یک‌هزار و ۲۵۰ پایانه خواهد رسید.

براساس این گزارش با افزایش تعداد کارت‌های بانکی صادره در کشور و به منظور رعایت نسبت تعداد کارت به پایانه خودپرداز، بانک ملت اقدام به توسعه کمی پایانه‌های خودپرداز خود کرده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش ۱۰۰ پایانه خودپرداز دیگر نیز در دستور کار بانک ملت قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود پایانه‌های جدید طی یک ماه آینده نصب و راه‌اندازی شود.

پایانه‌های خودپرداز جدید بانک ملت همچون گذشته در شبکه شتاب فعال هستند و علاوه بر کارت‌های صادره از سوی این بانک به دارندگان کارت‌های سایر بانک‌ها نیز خدمات بانکی را ارائه می‌دهند.

بر این اساس تاکنون حدود ۲میلیون و ۴۰۰هزار انواع کارت‌های بانکی از سوی شعب بانک ملت در سراسر کشور صادر شده است که با وجود یک‌هزار و ۲۵۰ پایانه خودپرداز، نشاندهنده نسبت یک خودپرداز به ازای هر یک‌هزار و ۹۰۰ کارت صادره است.

این گزارش حاکی است این نسبت بالاتر از استاندارد جهانی در این زمینه یعنی یک خودپرداز به ازای هر دو هزار کارت صادره می‌باشد.