گروه بنگاه‌ها- رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران گفت: 80 درصد پرتفوی حق بیمه‌نامه‌های این شرکت متعلق به پوشش‌های بیمه‌ای بخش خصوصی است و ما متکی به این بخش از بازار بیمه‌ای کشور هستیم.
جواد سهامیان مقدم پس از امضای قرارداد خدمات بیمه‌ای با سازمان نظام روانشناسی ضمن بیان این مطلب، افزود: بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی کشور است، اما با وجود رویه سایر شرکت‌های بیمه‌ای که سهامداران آن تمامی خدمات بیمه‌ای خود را از شرکت متبوعشان دریافت می‌کنند این رویه در مورد بیمه ایران که تمامی سهام آن متعلق به دولت است، اجرایی نشده است.
وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از بخش خصوصی در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر اموال و دارایی‌های دولت نزد شرکت‌های بیمه خصوصی بیمه شده است نه بیمه ایران و این در راستای حمایت این شرکت از بخش خصوصی صورت گرفته است.
مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: ازطرف دیگر این نشان می‌دهد ما در یک بازار رقابتی توانسته‌ایم عملکرد مناسبی داشته باشیم و همچنان بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌ای کشور و منطقه باقی بمانیم.
سهامیان مقدم درادامه به تازه‌ترین آمار بیمه مرکزی در خصوص توانگری شرکت‌های بیمه‌ای نیز اشاره و تصریح کرد: براساس اعلام بیمه مرکزی این شرکت بالاترین رتبه توانگری را دربین شرکت‌های بیمه‌ای دراختیار دارد و با توجه به این توانمندی می‌تواند ریسک‌های بزرگ را قبول اتکایی کند، با این همه باز هم از این مزیت در جهت فرصت‌های جدید برای بخش خصوصی صنعت بیمه استفاده نکردیم، مگر آنکه دیگر شرکت‌ها نتوانند یا نخواهند در موارد خاص به حوزه‌ای ورود کنند.
وی درخصوص عقد قرارداد این شرکت با سازمان نظام روانشناسی نیز اظهار کرد: امنیت روانی در جامعه ارزشش از امنیت جسمی بالاتر است، به عبارت دیگرامنیت جسمی در راستای امنیت روانی قرار دارد از این رو و برای کاهش دغدغه‌های اجتماعی روانشناسان و پر کردن بخشی از خلأ‌های حمایتی درمانگران این بخش که حافظان اصلی امنیت روانی کشور هستند این قرارداد را با سازمان نظام روانشناسی امضا کردیم.
وی افزود: قرارداد ما با این سازمان دو ساله است و طی آن اعضای این سازمان می‌توانند با پرداخت حق بیمه‌نامه‌های مربوطه از خدمات بیمه‌ای بیمه ایران در بخش‌های درمان تکمیلی، بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، اتومبیل شخص ثالث و بدنه، مسوولیت و عمر بهره‌مند شوند.
سهامیان مقدم در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: رعایت حقوق بیمه‌گذاران، سرعت در انجام کار و خلاقیت اولویت‌های بیمه‌گری بیمه ایران بوده و از اصلی‌ترین اهداف ما دراین شرکت است.
به اعتقاد وی همین مساله باعث شده تا بیمه‌گذاران اقبال بیشتری به این شرکت داشته باشند و این شرکت بیش از ۵۰ درصد سهم بازار بیمه‌ای کشور را دراختیار بگیرد.
به گفته وی درهمین راستا بیمه‌گذارانی که یک بار از خدمات بیمه‌ای
بیمه ایران بهره‌مند شده‌اند، با توجه به حس مسوولیت‌پذیری کارکنان این شرکت حاضر نیستند به شرکت بیمه‌ای دیگری برای دریافت خدمات بیمه‌ای مراجعه کنند و بیمه‌گذار دایمی این شرکت شده‌اند.
همچنین رییس سازمان نظام روانشناسی نیز دراین باره گفت: بسیاری از مشکلاتی که هم‌اکنون در جامعه وجود دارد از عدم‌شناخت درست از مشکلات ایجاد شده که نیازبه درمان دارد.
عباسعلی اللهیاری با اشاره به تشکیل رسمی این سازمان در سال ۱۳۸۰ تصریح کرد: در گذشته افرادی که هیچ تخصصی در حوزه مشاوره و روان درمانی نداشته‌اند، به این امر مبادرت می‌کردند که با تشکیل این سازمان تقریبا دست تمام کسانی که تخصصی دراین زمینه نداشته و به اشتباه مشاوره را شغل اصلی خود کرده بودند از این حوزه کوتاه شد.
به اعتقاد وی افراد غیر‌متخصص نه تنها نمی‌توانند مشکلات روانی جامعه را برطرف کنند، بلکه با مشاوره نادرست بیماران را از مسیر درست منحرف می‌کنند؛ به‌طوری‌که آنان دراکثر موارد به این باور می‌رسند که مشکلاتشان حل‌نشدنی است.
رییس سازمان نظام روانشناسی درخصوص دلایل انتخاب بیمه ایران به عنوان بیمه‌گر این سازمان نیز گفت: بیمه ایران را به‌دلیل کارآمدی بالا واعتمادی که مردم و مسوولان به این شرکت دارند، انتخاب کردیم درهمین راستا پیشنهاد همکاری به آنان داده و مقررشد از این پس ما نیز خدمات بیمه‌ای خود را از این شرکت دریافت کنیم و مشتری آنان شویم.