گروه بنگاه‌ها - مدیر بیمه باربری بیمه معلم گفت: حق بیمه‌های دریافتی شرکت در رشته بیمه‌های حمل و نقل در سال جاری بیش از ۲۶۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.محمد حبیبی افزود: در بخش بیمه‌های بدنه ماشین‌آلات کشتی نیز میزان حق بیمه‌های دریافتی ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که خیلی فراتر از متوسط رشد صنعت بیمه است. وی با بیان اینکه شرکت بیمه معلم فعالیت‌های مفیدی در بخش بیمه‌های حمل و نقل و دور زدن تحریم‌ها داشته است، افزود: بیمه‌های حمل‌ونقل از تحریم‌ها آسیب‌های فراوانی دید و بر این اساس سمت و سو و جهت‌گیری بیمه معلم بعد از تحریم‌ها به سمت بازارهای جدید عوض شد که عمده آن با توجه به افزایش نرخ دلار، بازارهای صادراتی بوده است.

به گفته او، این شرکت توانست کمبود پرتفوی در بیمه‌های باربری وارداتی را در بخش بیمه‌های حمل و نقل صادراتی جبران کند و برای گسترش و توسعه این رشته نیز برنامه‌های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر بیمه‌های باربری بیمه معلم با بیان اینکه به دلیل دخیل بودن عوامل متعدد در رشته حمل‌و‌نقل و به خصوص در بخش حمل‌و‌نقل داخلی حوادث ناگواری را شاهد هستیم، اظهار کرد: این روند باعث ایجاد خسارت‌های مالی و جانی فراوانی شده است که از جمله این عوامل می توان به عوامل انسانی، محیطی، تکنولوژی و فرهنگی اشاره کرد، اما در مقابل سایر رشته‌های بیمه‌ای حمل و نقل، بیمه باربری داخلی مهجور مانده و رشد کمی داشته است که آمار و عملکرد صنعت بیمه موید این موضوع است.

حبیبی اظهار امیدواری کرد، با اصلاح روش‌های پرداخت و انجام آن از طریق سیستم بانکی، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد این پرتفوی در سبد شرکت‌های بیمه باشیم.

بیمه معلم فعالیت‌های مفیدی را در بخش بیمه‌های حمل و نقل و دور زدن تحریم‌ها داشته است که ازجمله آنها می‌توان به پوشش بیمه‌های P&I و H&M گروه کشتیرانی ج.ا.ا در چهار سال گذشته اشاره کرد.