گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل بانک سینا در حوزه اعمال سیاست‌های پولی، اعتباری و ارزی متناسب با اقتصاد مقاومتی گفت: مهم‌ترین موضوع در این بخش ایجاد ثبات و آرامش است که به‌عنوان یکی از دستاوردهای دولت یازدهم محسوب می‌شود.

به گفته پرویزیان، روشن بودن چشم‌انداز اقتصادی کشور برای فعالان این عرصه یک نقطه کلیدی است. اینکه فعالان اطمینان پیدا کنند که در یک دوره بلندمدت نحوه اتخاذ سیاست‌های ارزی، نرخ سود و دسترسی به تسهیلات دچار تغییرات شدید نخواهد شد، باعث می‌شود که اقتصاد کشور به آرامش و ثبات برسد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم در سال‌های اخیر ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذاری بود، گفت: این ناهماهنگی گاهی اوقات شرایط را بسیار پیچیده و دشوار می‌کرد، ولی در حال حاضر خوشبختانه هماهنگی و تعامل قوا به حد مطلوبی رسیده است. از سوی دیگر در دوره جدید تصمیمات اقتصادی کشور بر اساس عقلانیت و واقعیات موجود اتخاذ می‌شود که تمام این مسائل زمینه اجرایی‌شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را
فراهم می‌کند.
پرویزیان در ادامه افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری فرمان 11 ماده‌ای خود را به معاون اول ابلاغ کرد که در این فرمان دستگاه‌های متولی و وظایف آنها به روشنی مشخص شده است و این موضوع کمک می‌کند تا هر دستگاهی در قبال وظایفی که برعهده گرفته در آینده پاسخگو باشد. همچنین در آینده اگر نیازی به اصلاح سیاست‌ها باشد در طول اجرا این کار انجام شود.
مدیرعامل بانک سینا اظهار کرد: سیاست‌های اقتصادی مجموعه‌ای از سیاست‌های پولی، اعتباری، مالی، تجاری و عمومی است که این سیاست‌ها باید به‌عنوان مکمل به یکدیگر کمک کنند؛ چراکه اگر بین آنها مغایرت یا تضاد وجود داشته باشد، مسائل سخت‌تر می‌شود. این در حالی است که اقتصاد مقاومتی کانون و نقطه اشتراک میان تمام سیاست‌ها است و به نوعی باعث هماهنگی آنها می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه با بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به انسجام دست‌یابیم، تصریح کرد: خوشبختانه ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که این ظرفیت‌ها ما را در جهت تحقق اهدافمان یاری می‌کند.
پرویزیان درباره سیاست‌های پولی و اعتباری متناسب با اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست‌های پولی و اعتباری که در دولت یازدهم باید اجرایی شود به‌طور همزمان تورم و رکود اقتصادی را کنترل و مهار می‌‌کند.