گروه بنگاه‌ها- دکتر محمد طالبی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: رضایت و آرامش سرمایه انسانی و مشتری، زمینه‌ساز حرکت رو به جلو است. به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر طالبی که در همایش تجهیز منابع شعب مستعد و پیشرو این بانک سخن می‌گفت، ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: مدیران سطوح مختلف بانک باید دغدغه اصلی شان آرامش و رضایت سرمایه انسانی بانک باشد و از سوی دیگر هم مدیران و هم کارکنان نیز باید دغدغه رضایت مشتری را داشته باشند.
وی با بیان اینکه نهادینه شدن این دو موضوع زمینه‌ساز حرکت رو به جلو و موفقیت بانک خواهد بود، تصریح ‌کرد: لازمه تحقق این امورآن است که بدانیم سرمایه انسانی و مشتری برای چه چیزی ارزش قائلند.
دکتر طالبی با تاکید بر ضرورت وجود یک نظام شنوا و پاسخگویی مداوم برای آگاهی از آنچه سرمایه انسانی و مشتری به آن فکر می‌کنند اضافه کرد: مدیرانی که با قاطبه سرمایه انسانی بانک ارتباط نزدیک دارند و همه مدیران و کارکنان که با مشتری در ارتباط رو در رو و نزدیک هستند مسوولیت بیشتری دارند. مدیرعامل بانک کشاورزی بر نقش و مسوولیت کارکنان شعب در دریافت و انتقال نیازها و خواسته‌های مشتری و پرهیز از هرگونه بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع تاکید کرد و گفت: مدیران نیز باید به این نقش روسای شعب توجه ویژه‌ای بکنند تا جریان اثر بخش تعامل بین شعبه و مدیران میانی و بالایی بانک برقرار شود.
دکتر طالبی با تاکید بر پرهیز از راه‌حل‌های ساده و پرهزینه اضافه کرد: کارکنانی که در سطوح عملیاتی فعالیت می‌کنند باید مسوولیت خود را بپذیرند. مدیران سطوح میانی نیز این نقش مهم را برای آنان قائل باشند.
مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه سرمایه انسانی نقش بسزایی در رفع مسائل و مشکلات دارد و بسیاری از مسائل با هنرمندی سرمایه انسانی حل می‌شود، خاطرنشان کرد: وجهه سرمایه انسانی این بانک به لحاظ عشق و علاقه و تخصص در میان مردم موردتوجه است.
وی با ارائه تصویری از شرایط کنونی رقابتی در نظام بانکی کشور، توجه به راهکارها و پیشنهادهای روسای شعب را به‌عنوان کسانی که در صحنه عمل حضور دارند، جزو مهم‌ترین عوامل محافظت بانک در برابر مخاطرات دانست.
دکتر طالبی از تلاش همه کارکنان بانک کشاورزی در سراسر کشور که موجب شد این بانک نرخ رشد بالاتری در جذب سپرده‌ها را نسبت به میانگین نظام بانکی کسب کند قدردانی و ابراز امیدواری کرد روند این سربلندی و سرافرازی ادامه یابد.