گروه بنگاه‌ها - بانک توسعه صادرات و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با هدف بهره‌مندی هرچه بیشتر از خدمات متقابل پستی و بانکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش بنکر، در این تفاهم‌نامه که به امضای مدیران عامل بانک توسعه صادرات و مدیرعامل شرکت پست رسید، تمهیداتی چون تشکیل کارگروه با حضور نمایندگان تام الاختیار طرفین برای عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است. براساس این تفاهم‌نامه، اقداماتی چون معرفی بانک و خدمات و دستاوردهای آن، قراردادن دستگاه‌های POS در مراکز ادارات کل پست استان‌ها و دفاتر درجه یک تهران، ایجاد باجه بانک توسط پست در واحدهای پستی، نصب دستگاه‌های ATM بانک در هر یک از دفاتر درجه یک و افزودن درگاه پرداخت الکترونیک بانک به سامانه پرداخت‌های الکترونیک پست قابل اجرا خواهد بود.
تحویل دسته‌چک‌های مشتریان بانک به پست به‌منظور توزیع در نشانی مربوطه، استفاده از سرویس کارت پستال الکترونیکی، برقراری بستر امکان استعلام برخط اطلاعات شرح نشانی و کدپستی مشتریان و برقراری بستر امکان استعلام دسته‌ای اطلاعات شرح نشانی و کدپستی مشتریان به‌صورت online از دیگر مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه است. تفاهم‌نامه یاد شده همچنین بر ارسال بسته‌های پستی بانک در سراسر کشور توسط پست و استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی شبکه پستی در معرفی خدمات بانکی تاکید دارد.