عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: اگر بانک مرکزی با مدیریت منابع ارزی موجود، عرضه را افزایش دهد قطعا می‌تواند بازار ارز را کنترل کند. علی محمد احمدی در گفت‌و‌گو با خانه ملت در رابطه با دلایل نوسان ارز طی روزهای اخیر گفت: متاسفانه بازار ارز در ایران رقابتی نبوده و عواملی از قبیل تورم روانی، ترس از کاهش ارزش پول ملی و بی‌ثباتی در بازارهای مالی باعث افزایش تقاضا و نوسان در بازار ارز می‌شود. نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی به تاثیر تحولات جهانی بر بازار ارز اشاره کرد و افزود: با کاهش نرخ جهانی طلا، نرخ دلار و سایر ارزهای خارجی در بازار غیررسمی کشور با نوسان مواجه شد.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در گذشته دولت‌ها هم در افزایش نرخ ارز اثرگذار بودند و امیدواریم که این اتفاق دیگر در دولت یازدهم رخ ندهد و اگر دولت گذشته هم برای جلوگیری از ورود بی‌ثباتی به بازار ارز تلاش می‌کرد اکنون برای بازگرداندن آرامش مجبور به هزینه کردن نبودیم.

وی با یادآوری تک عرضه بودن بازار ارز، گفت: انحصار فروش ارز در اختیار دولت است، از این رو باید تلاش شود تا همگام با رشد تقاضا، عرضه هم افزایش یابد تا با ایجاد تعادل، بازار ارز به ثبات دست یابد.