عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تغییر نرخ ارز مرجع مهم نیست، مهم این است که این تغییرات واقعی بوده و دستوری نباشد و بر اساس شاخص‌ها و مولفه‌های اقتصادی باشد. اسماعیل جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره کاهش نرخ ارز مرجع از سوی بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ ارز تابع متغیرهای متفاوتی است، گفت: هرچه نرخ تورم و تفاوت نرخ تورم داخلی با جهانی کاهش یابد، نرخ ارز مرجع نیز کاهش می‌یابد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس با تاکید بر اینکه نرخ ارز محاسباتی با تغییر نرخ برابری ارز تغییر می‌کند، گفت: تغییرات مهم نیست، مهم این است که این تغییرات واقعی بوده و دستوری نباشد و براساس شاخص‌ها و مولفه‌های اقتصادی باشد. وی افزود: اگر وضعیت اقتصادی بهبود و نرخ تورم کاهش یابد، قدرت پول ملی و میزان صادرات افزایش می‌یابد.

‌ از این رو نگرانی از بابت کسری بودجه نیست. این عضو کمیسیون برنامه، ‌بودجه و محاسبات مجلس درادامه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر مبارزه حقیقی با فساد اقتصادی گفت: باید خلأهای قانونی که باعث ایجاد فساد می‌شود با وضع قوانین جدید پر شود و با تعامل با دولت از بروز فساد و سوءاستفاده پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در بعد نظارتی همچنان فساد وجود دارد، ‌گفت: هرچند که در برهه‌هایی از زمان افشاگری‌ها سبب می‌شود بخشی از این شبکه‌های فساد رونمایی شوند؛ اما پس از مدتی مبارزاتی که با این شبکه‌ها می‌شود به فراموشی سپرده می‌شود.