گروه بنگاه‌های اقتصادی، فاطمه بهادری: مدیرعامل بانک صنعت ومعدن گفت: طرح حمایتی این بانک از صنایع متوسط و کوچک از مهر ماه آینده و با حضور وزیر صنعت و معدن آغاز می‌شود. وی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه بانک صنعت و معدن دو هزار میلیارد تومان است که از سال ۸۶ تاکنون افزایش نیافته، اما در صورت تصویب مجلس، این رقم افزایش می‌یابد.

افخمی با تاکید بر اینکه یک هزار و یکصد میلیارد تومان تسهیلات در پنج ماه اول امسال پرداخت شده، ‌گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از این رقم، تسهیلات ایجادی است. وی ادامه داد: سهم بانک صنعت و معدن در تامین مالی بخش صنعت و معدن ۱۷ درصد است. افخمی با تاکید ‌بر اینکه در چند ماه آینده تغییر شعب در دستور ‌کار خواهد بود، افزود: نرخ سود تسهیلات ارزی عمدتا شش درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی است. مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در پنج ماه ابتدایی امسال، ۱۸ طرح با اشتغالزایی مستقیم بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح‌های کوچک و بزرگ اجرایی شد. وی از برنامه‌ریزی برای اجرای ۴۰ طرح دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: دو طرح پتروشیمی لرستان به مبلغ ۲۳۰ میلیون یورو و کردستان (پتروشیمی مهاباد) به مبلغ ۲۳۳ میلیون یورو به بهره‌برداری خواهد رسید که در ‌مجموع ۹۵۰ میلیون دلار برای این ۴۰ طرح اختصاص خواهد یافت. افخمی با بیان اینکه در ۵ ماه ابتدای سال جاری ۲۹ طرح با ۲/۲ میلیارد دلار ارزبری مصوب شده است، افزود: در این طرح‌ها ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی از تامین اعتبار بخش‌های حمل و نقل ریلی و چند طرح سیمانی و نیروگاهی، فولاد و سیمان مهران و تامین مالی فاز دو پتروشیمی ایلام به مبلغ ۲۸۹ میلیون یورو خبر داد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه این بانک نقشی در خودسوزی صنعتگر ایلامی نداشته است، از پرداخت ۵/۲ میلیارد تومان وام به این فرد در بهمن‌ماه سال گذشته سخن گفت و عنوان کرد: از همان روز اول تیم ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شد و به‌زودی گزارش‌ها را به مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهیم کرد.