گروه بنگاه‌ها: مدیر بیمه‌های خاص شرکت بیمه معلم از انعقاد قرارداد بیمه حوادث دانش‌آموزان و مسوولیت کارکنان آموزش و پرورش شامل مدیران و معلمان مدارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه معلم، ابوالفضل اسفندی با بیان این که بر اساس این قرارداد بیش از نیمی از دانش‌آموزان و مسوولان حوزه آموزش و پرورش کشور تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرند، افزود: تعهدات شرکت در این بیمه‌نامه شامل همه دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی، همه مدارس شبانه و روزانه، هنرستان‌ها، مراکز نهضت سوادآموزی، مهدهای کودک، مراکز استعدادهای درخشان، سربازمعلم‌ها، کارکنان آموزش و پرورش و دانشجویان مراکز تربیت معلم است.

وی در تشریح تعهدات بیمه‌نامه حوادث گفت: بر این اساس اگر دانش‌آموزی از تاریخ اول مهر سال جاری تا اول مهر سال آینده در هر ساعت از شبانه‌روز دچار حادثه منجر به فوت شود، ۵۰میلیون ریال غرامت به بازماندگانش پرداخت خواهد شد. همچنین برای حوادث منجر به نقص عضو تا سقف ۱۰۰میلیون ریال و برای حوادث منجر به درمان سرپایی ۱۰میلیون ریال در هر حادثه پرداخت می‌شود.

اسفندی با اشاره به اینکه هزینه قابل پرداخت درمان و اعمال جراحی غیر از حادثه ناشی از بیماری مشروط به عمل جراحی ۵ میلیون ریال است، ادامه داد: برای خرید و پیوند کلیه نیز ۱۵میلیون ریال هزینه پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به تشریح بخش مسوولیت مدنی مدیران در این قرارداد پرداخت و گفت: بر اساس این بخش قرارداد هر حادثه‌ای برای دانش‌آموز رخ بدهد که بر اساس اعلام نظر دادگاه، مسوولی از طرف آموزش و پروش مانند مدیر یا یکی از عوامل آموزش و پرورش در آن مقصر شناخته شود، هزینه‌های مترتب بر آن را شرکت بیمه معلم پرداخت می‌کند.

به گفته وی، در حوادث منجر به فوت یک دیه کامل و در حوادث منجر به نقص عضو متناسب با میزان نقص عضو پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه درمانی در این بخش ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود،‌ اظهار کرد: سفرهای درون و برون شهری، اردوها و سفر و اردوهای راهیان‌نور شامل این بیمه‌نامه خواهند شد.

اسفندی با اشاره به اینکه فرمی در این‌باره تهیه‌شده و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته است، گفت: پس از بروز حادثه، این فرم توسط مدیر مدرسه تهیه می‌شود و پس از تایید آموزش و پرورش به شرکت بیمه معلم ارسال می‌شود تا خسارت برآوردی طبق قرارداد پرداخت شود.

مدیر بیمه‌های خاص شرکت بیمه معلم اعلام کرد که حق بیمه این بیمه‌نامه ۵۰هزار ریال برای هر نفر در سال می‌باشد.

به گفته ابوالفضل اسفندی، شرکت بیمه معلم علاوه بر این هزینه‌ها، درمورد دانش‌آموزانی که در طول تحصیل به بیما‌ری‌های صعب‌العلاج مبتلا می‌شوند نیز با تایید مدیران آموزش و پرورش کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته است که این مبلغ برای هر یک از بیماران صعب‌العلاج ۱۰میلیون ریال است که پس از تایید آموزش و پرورش به این افراد پرداخت خواهد شد.