گروه بنگاه‌ها: همایش سراسری مدیران‌عالی بانک صادرات ایران با هدف تبیین سیاست‌های سال ٩٤ در استان هرمزگان برگزار شد و مهندس پیشرو، مدیرعامل این بانک پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در سال ٩٤ مورد تاکید قرار داد.به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، محمدرضا پیشرو که در همایش سراسری مدیران شبکه این بانک صحبت می‌کرد، اضافه کرد: در اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت درنگ نخواهیم کرد. مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: مدیران‌عالی اقتصادی کشور بر اولویت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تاکید دارند. وی خاطر‌نشان کرد: نرخ تورم در یک سال منتهی به مردادماه ١٣٩٣ نه تنها از متوسط سال گذشته؛ بلکه از متوسط ماهانه ٢٤ سال گذشته نیز کمتر بوده که این امر مسلما ناشی از انضباط و عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید و انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها بوده است. پیشرو به بحث عدم خدمات‌دهی به موسسات اعتباری بدون مجوز و بازار غیر‌متشکل پولی اشاره کرد و بر رعایت سقف نرخ ٢٢ درصد و سایر نرخ‌های پلکانی کمتر از یک سال تاکید نمود. وی با اشاره به اهمیت تقویت کنترل‌های داخلی گفت: هیات‌مدیره بانک صادرات مصوبه‌ای را برای تشکیل کمیته کنترل‌های داخلی در سطح هر استان و منطقه تصویب کرده و مسوولیت کنترل‌های داخلی را بر عهده مدیران استان‌ها و مناطق گذاشته است. مدیرعامل بانک صادرات ایران اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز تخلف در بخش گشایش اعتبارات اسنادی، نباید فرم‌های ضمانت‌نامه‌ها در دسترس قرار گیرد و از طریق سامانه، اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه‌ها صادر شود. همچنین موضوع کنترل آنها از طریق سامانه سپام را به مراجع دیگر اطلاع‌رسانی کنید تا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد. تاکید مدیرعامل بانک صادرات بر رعایت سقف نرخ سود سپرده‌ها

گروه بنگاه‌ها: همایش سراسری مدیران‌عالی بانک صادرات ایران با هدف تبیین سیاست‌های سال ٩٤ در استان هرمزگان برگزار شد و مهندس پیشرو، مدیرعامل این بانک پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در سال ٩٤ مورد تاکید قرار داد.به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، محمدرضا پیشرو که در همایش سراسری مدیران شبکه این بانک صحبت می‌کرد، اضافه کرد: در اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت درنگ نخواهیم کرد. مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: مدیران‌عالی اقتصادی کشور بر اولویت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تاکید دارند. وی خاطر‌نشان کرد: نرخ تورم در یک سال منتهی به مردادماه ١٣٩٣ نه تنها از متوسط سال گذشته؛ بلکه از متوسط ماهانه ٢٤ سال گذشته نیز کمتر بوده که این امر مسلما ناشی از انضباط و عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید و انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها بوده است. پیشرو به بحث عدم خدمات‌دهی به موسسات اعتباری بدون مجوز و بازار غیر‌متشکل پولی اشاره کرد و بر رعایت سقف نرخ ٢٢ درصد و سایر نرخ‌های پلکانی کمتر از یک سال تاکید نمود. وی با اشاره به اهمیت تقویت کنترل‌های داخلی گفت: هیات‌مدیره بانک صادرات مصوبه‌ای را برای تشکیل کمیته کنترل‌های داخلی در سطح هر استان و منطقه تصویب کرده و مسوولیت کنترل‌های داخلی را بر عهده مدیران استان‌ها و مناطق گذاشته است. مدیرعامل بانک صادرات ایران اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز تخلف در بخش گشایش اعتبارات اسنادی، نباید فرم‌های ضمانت‌نامه‌ها در دسترس قرار گیرد و از طریق سامانه، اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه‌ها صادر شود. همچنین موضوع کنترل آنها از طریق سامانه سپام را به مراجع دیگر اطلاع‌رسانی کنید تا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.

وصول مطالبات معوق بانک پارسیان تخصصی پیگیری می‌شود

گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک پارسیان که در جمع کارکنان یکی از شرکت‌های تابعه بانک سخن می‌گفت، هدف از وصول مطالبات معوق در نظام بانکی را به گردش درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور برشمرد و اظهار کرد: در دنیا کار وصول مطالبات یک حرفه و تخصص ارزشمند است و در زمره رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. این حرفه یکی از سخت‌ترین کارها و در شرح شغل بانکداران به‌شمار می‌آید و یک علم و تخصص در کنار حرفه بانکداری است. اصولا در بانک‌ها دانش اعتباری، یک دانش برجسته و بخش تخصصی اعتباری به عنوان ستون فقرات بانک‌ها به‌شمار می‌آید و هنگامی که به هر دلیل با پرداخت اعتبارات تخصیص داده شده به مشتریان معوق شود، کار وصول مطالبات به دو روش در دستور کار قرار می‌گیرد: ۱- احیای منابع مالی ۲- فروش دارایی وام‌های پرداختی.دکتر دیواندری با اشاره به اینکه بالا رفتن حجم مطالبات معوق، گردش کار هر بانکی را مختل می‌کند، خاطرنشان کرد: در این صورت بانک به راحتی نمی‌تواند کار تسهیلات‌دهی و امور اقتصادی خود را مدیریت کند و باید با فراهم آوردن شرایطی کار به شرکت‌های تخصصی سپرده شود.مدیرعامل بانک پارسیان همچنین اظهار کرد: در بانک پارسیان برای نخستین‌بار در نظام بانکداری به مساله credit factoring توجه شده است و چند سال پیش شرکتی با هدف وصول مطالبات معوق تاسیس شده که با حرکت هوشمندانه خود تلاش کرده است تا حجم مطالبات معوق بانک را کاهش دهد.وی خاطرنشان کرد: کار وصول مطالبات معوق در سال ۹۳ در دستور کار بانک پارسیان قرار گرفته و در سال ۹۴ با یک برنامه آموزشی و پژوهشی مدون و به‌صورت تخصصی به آن پرداخته خواهد شد.